Zweedse rekenles

Ondersteund door een prettig zonnetje en een 34-tal deelnemers besloot Koos Tipker het eens wat moeilijker te maken. We gingen ‘ZWEEDS‘ golfen. De eerste echte negen holes moesten in strokeplay max. 5 gespeeld worden, waarna je de helft van je handicap mocht aftrekken.
De tweede echte negen holes dienden als stableford gespeeld en uitgerekend te worden. De score van die laatste negen holes mocht je dan van de eerste negen aftrekken en als je dan negatief uitkwam behoorde je tot de winnaars.

Vol goede moed begon mijn flight op hole drie en we hadden bewondering voor elkaars beste ballen en schudden gezamenlijk ons hoofd als het weer eens niet ging zoals de bedoeling was.

Bij het uitrekenen op het terras kwamen we tot ver in de min punten (dachten we).
Helaas ging Wil van Horssen er niet mee akkoord. Een streep betekent bij stabelford geen punten, maar bij strokeplay moet je toch echt 8 extra punten optellen.

Na de benodigde correcties kon Koos de uitslag meedelen:
- Een birdie voor Sjoerd Bron, Tini Bruggeman, Martje Franse, Fred Nelis, Ben Bruggeman, Eddy de Groot, Coos de Nijs en John de Nooij.
- Twee birdies voor Aloys Kroese en Driekes van der Weert.
- Neary dames voor Tini Bruggeman.
- Neary heren Eddy de Groot.
- 3e plaats dames Martje Franse met 9 pnt; 2e plaats Tini Bruggeman met 7 pnt; 1e Tini Scholten met eveneens 7 pnt.
- 3e plaats heren Driekes van der Weert met 5 pnt; 2e plaats Aloys Kroese met 4 pnt; 1e Ben Bruggeman met 3 pnt.

Na een bedankje aan de leiding vertrokken alle winnaars dolblij met hun verdiende Black Diamond balletjes.

Ben Bruggeman

Geplaatst op: 19-05-2022