Sprookje

Wat een sprookje, de eerste Damesmiddag van dit seizoen! Alles klopte. Met een stralend zonnetje, een aangename temperatuur en weinig wind ging om één uur de eerste damesmiddag van start. Vierentwintig dames, onder wie twee kersverse deelnemers die nog nooit een damesmiddag hadden bijgewoond hadden zich verzameld voor een spelletje Texas Scramble. Organisatoren Yvonne Tuin en Gea Noë hadden bedacht dat we qua spelvorm maar gezellig moesten beginnen. Het was tenslotte het begin van het seizoen.

Fijn was het om alle dames weer eens een keertje te mogen begroeten. Loes Philips deed gelukkig weer mee, terug na een lange blessuretijd en ook Lony de Wit was weer, eveneens na wat blessures, terug. Samen met mij speelde Lony de eerste 9 holes, bij de tweede 9 sloot Lida van Oostveen aan, die in ons team de puntjes op de i zette.
Speelden Lony en ondergetekende de eerste ronde viertjes, werden dat in de tweede ronde drietjes. Totaalscore 69 punten. Niet genoeg voor de winst, maar toch lekker.

Dit seizoen is er maar éénmaal per maand een Damesmiddag. Deze beslissing hebben Yvonne en ik genomen omdat de ervaring van voorgaande jaren ons geleerd heeft dat een keer per 14 dagen best leuk is, maar niet als er dan gemiddeld maar 12 tot 14 deelnemers zijn. Liever een keer per maand met veel deelnemers, dan twee keer met weinig. Bovendien maken de organisatiedames er altijd veel werk van en dat loont gewoon niet voor weinig deelnemers. Jammer, maar het is niet anders.
Niettemin was het weer een heel gezellige boel, lekker gespeeld, alle verhalen van de afgelopen winter weer uitgewisseld, eindelijk weer lekker op het terras en dan ook nog een drankje aangeboden van de vereniging en… in plaats van de inmiddels overbekende bitterballen, nu eens een lekkere zak patat met mayo. Dat was echt leuk, voor velen van ons was het lange tijd geleden dat wij een gewone papieren zak met frietjes hadden gegeten.  Dank horeca!

De prijs, een Texaans pakket voor een borrelhap met nacho’s inclusief recept, was vanmiddag voor de flight met daarin Jannie Jobben, Liesbeth de Jongh en Els Lutgerink. De debutanten, Wil van Baarssen en Bärbel Post Uiterweer mochten een aanmoedigingsprijsje in ontvangst nemen.

De volgende Damesmiddag is op maandag 30 mei. Voor wie niet meegedaan heeft maar dit verslag wel leest, doe mee! Je weet niet wat je mist.

Gea Noë

Geplaatst op: 03-05-2022