Lichtgevende ballen...

Vrijdag 24 september was het dan eindelijk zover! We hebben er twee jaar op moeten wachten maar nu kon het Nachtvlinderstoernooi toch weer doorgaan. Tim Kolk en ondergetekende waren al vroeg naar de golfbaan gereden om te helpen met de voorbereidingen in de baan. Dat nam wel enige tijd in beslag. We waren bang dat door de harde wind de kaarsjes op de afslagplaatsen uit zouden waaien, maar gelukkig ging de wind al snel liggen zodat we de afslagplaatsen goed konden verlichten. En... het was droog en warm. Zo waren de vlaggen in de holes verlicht met fietslampjes, voor de waterkanten stonden lantaarns en rondom de greens stonden lichtgevende staven.

Het was gezellig druk en iedereen kreeg bij de inschrijving drie lichtgevende ballen. Velen hadden hun best gedaan om de golfkarren mooi te versieren en te verlichten wat het extra feestelijk maakte. Yvonne Tuin en Ilse Oltmann liepen door de baan om de mensen te voorzien van extra ballen.
Mijn flight bestond uit Ton van de Hengel, Barbel Post Uiterweer, Tim Kolk en mijzelf. Ton deed zijn naam eer aan door af en toe een bal uit het water te hengelen.

Het was weer een feeërieke belevenis, overal zag je gekleurde ballen door de lucht gaan alsof het vuurwerk was.
Sommige mensen hadden uit gewoonte toch de vlag er uit gehaald waardoor de lampjes achterstevoren stonden zodat we maar ergens tussen de lichtgevende staven moesten mikken, maar de pret was er niet minder om. Er waren ook een paar mensen die de glazen pot met waxine op de afslagplaats hadden verward met hun bal... Tja, die komt niet zo ver.

Uitslag
Heren:
1. Marcel Klaassens, 18 punten
2. Ronald Janzee, 17 punten
3. Tim Kolk, 17 punten

Dames
1. Marjolein Bosman, 19 punten
2. Barbel Post Uiterweer, 14 punten
3. Yvonne van Herwijnen, 13 punten

De prijzen bestonden uit heerlijke taarten!
Ook werden de mooist versierde en verlichte karren genomineerd

• Mooist versierde en geheel symmetrische kar: Marcel Klaassens
  • Origineelste versierde kar: Coos de Nijs

Het was weer een hele geslaagde avond! Dank aan de organisatie, Ilse en Yvonne, die er toch weer heel veel werk aan hebben gehad!
Ook dank aan Michel Liverani en zijn zoon Servio, die ook een hoop voorbereidend werk in de baan hebben gedaan.

Marjolein Bosman

Bekijk de foto's