Kort maar krachtig

Met 29 deelnemers was dit de tot nu toe drukstbezochte Herenmiddag van dit jaar. Organisator Bert de Haan bleek over voorspellende gaven te beschikken. In verband met de kans op onweer besloot hij om alle flights eerst de eerste negen holes te laten spelen, zodat er ook als de wedstrijd in de tweede helft niet helemaal uitgespeeld kon worden, toch nog een kans was op een uitslag. Dat bleek een goede zet, want naderend onweer zorgde er inderdaad voor dat de wedstrijd enige holes voor het einde werd afgeblazen. Dat voorkwam niet dat we uiteindelijk toch nog doorweekt in het clubhuis aankwamen, waar we weer getracteerd werden op heerlijke hapjes.

Onze flight, die bestond uit Wim Vinju, Michel Liverani, Gert Weijman en Kees Eitjes, startte op hole 7 en bleek uiteindelijk een superflight te zijn, met maar liefst 3 spelers in de top 3. Slechts Wim Vinju viel bij ons buiten de prijzen. Hij kwam pas in de tweede helft van de wedstrijd goed op gang, maar dat telde dus niet mee als gevolg van het onweer.

De uitslag (na aftrek van een kwart van de handicapslagen):
1. Kees Eitjes, 27 slagen netto (bruto 31)
2. Aloys Kroese, 29 slagen netto (bruto 34)
3. Gert Weijman en Michel Liverani, 32 slagen netto (bruto 36 en 39)

Er werden ook de nodige birdies geslagen, waarbij de wedstrijdleiding zo aardig was om ook de op de tweede negen geslagen birdies met een balletje te belonen. Deze gingen naar Barry Jaspers (2x), Bert de Haan, Ben Bruggeman, Michel Liverani, Gert Weijman, Hans Graas en Gerard Stevens. De neary stond op hole 3/12 en werd geslagen door Roy Bihari.

Kees Eitjes

Geplaatst op: 30-07-2021