It giet oan! (Het gaat door)

Het ging dus door. De eerste Damesmiddag van dit jaar met een ongekend aantal deelneemsters! Nooit eerder hebben Yvonne Tuin en ik zoveel dames mogen begroeten op de maandagmiddag.
Het was even billenknijpen vanwege het weer. Wij hadden maandagmorgen zo ongeveer om de 10 minuten de buienradar en andere regenmeldingen bekeken (hielp niet) en getwijfeld of we het nu wel of niet door moesten laten gaan. Het was wel een thriller. Uiteindelijk hebben we de gok maar genomen. Het ging door! En we hadden mazzel. Het grootste gedeelte van de middag konden de dames droog afwerken met een prima temperatuur, wel een beetje regen maar echt geen windhozen, slagregens of onweer, zoals elders in het land.

Fries
Voortbordurend op de legendarische term van de al jaren niet meer verreden Elfstedentocht hadden zij bedacht dan maar een ‘ Elfholestocht’ te golfen. Dit betekende dat op 11 van de 18 holes vragen beantwoord moesten worden over de provincie Friesland. We speelden een stablefordwedstrijd, waarvan uiteindelijk een flight-gemiddelde werd berekend, maar met het beantwoorden van de vragen kon men per goed antwoord twee extra stablefordpunten verdienen.

Rare vragen zoals ‘hoe lang is de Afsluitdijk’, ‘in welke plaats staat het Planetarium’ of ‘wanneer was de laatste Elfstedentocht’, werden in vele gevallen goed beantwoord. Allemaal goed opgelet op school!
Leuk was de Friese doorloper, te vertalen in een hole waar je vaak van zegt ‘dit is een hole waar ik nooit een goede score haal’. Daar mocht je dan, door klunen naar de volgende hole en toch 2 stablefordpunten noteren.

De uitslagen
De flight die er met de eerste prijs vandoor ging (een echt Fries suikerbrood persoonlijk door Gea deze week aangeschaft in Sneek) bestond uit Ilse Oltmann, Desiree Overdiek, Ria Oostveen en Ank nagel.

De tweede prijs was voor Vrony van Veen, Wil van van Hoogen, Wil Kok en Aaltje Snijder.
Zij werden bedankt met een pakje Friese Dûmkes. (Koekjes)

En de derde prijs werd uitgereikt aan Marjolein Bosman, Tiny Scholten, Antoinette Logeman en Sandra Heijnen.
Natuurlijk mocht de Friese droge worst niet ontbreken. Voor deze winnaars was een pakje met deze beroemde worst.

Astrid Bonefaas was deze middag de enige die een birdie sloeg.

Leuk waren de 3 nieuwkomers. Sandra Heijman, Mieke van der Linden en Wil van de Hoogen. Ook zij kregen een leuke attentie voor hun deelname aan de eerste Damesmiddag.

We hebben weer 'In soad wille' (veel plezier) gehad en hopen bij de volgende Damesmiddag op minstens zoveel deelnemers. We hebben nog wat in te halen, dus hopelijk tot de volgende keer dames!

Gea Noë

Geplaatst op: 04-08-2020