Scramblen op z'n Weesps...

De baan is alweer een paar weken open en kan er weer Texas Scramble gespeeld worden! Daarom nog even hoe Texas Scramble werkt.

Een team bestaat uit 2, 3 of 4 spelers. Iedereen slaat af en als team kies je met welke bal (en dus plek) je verder gaat. Vanaf die gekozen positie speelt ieder met zijn eigen bal verder. Let erop dat degene die de tee in de grond steekt, deze ook zelf (ivm corona) weer verwijderd.  Dit wordt herhaald tot er is uitgeholed. De laagste strokeplay-score per hole telt als teamscore.

Van elke speler wordt over de hele ronde minstens drie keer de bal vanaf de afslag gekozen.

Indien met handicap verrekening gespeeld wordt, geldt de volgende regel:

Bij 2 spelers: 20% aftrek van de opgetelde playing handicap (afgerond naar beneden)
Bij 3 spelers: 15% aftrek van de opgetelde playing handicap (afgerond naar beneden
Bij 4 spelers: 10% aftrek van de opgetelde playing handicap (afgerond naar beneden)

Noteer op de kaart zowel de score met als zonder hcp verrekening. Maak een foto van de kaart en mail die naar wedstrijden@golfverenigingweesp.nl dan ben je vanaf dat moment deelnemer. Er wordt een klassement bijgehouden en er is maandelijks een prijs voor het team met de beste score van de maand, zowel met als zonder hcp verrekening. Eenvoudig toch?

Weesper Texas Scramble 2020
datum: 15-06-20
          Hcpverrekening
Mnd Speler 1 Speler 2 Speler 3 Speler 4 Zonder Met
juni Joost Leijten Monica Jenster Hans Schouten   51 47
juni Joost Leijten Monica Jenster Jacques Verasdonck   54 49
juni Astrid Bonefaas Marian Verasdonck Gert Weijman Jacques Verasdonck 55 49
juni Beat Scheidegger Paul Baarbé Wilfried Meun Adri de Wit 56 49
juni Ria Oostveen Wilma Zomer Tiny Scholten Anneke  van Rosmalen 61
juni Marjolein Bosman Silvia van der Laan Yvonne Tuin Gea Noë 62 54

Succes met de volgende Texas Scramble ronde!

Hans Schouten

Geplaatst op: 15-06-2020