Op gepaste afstand

Heel langzaam gaat het er op lijken dat er weer beweging in sportend Nederland kan komen. Op de achtergrond zijn diverse bonden bezig om ruimte te vragen voor die activiteiten waarbij het mogelijk is met in achtneming van 1,5 meter afstand de sport te beoefenen.
Voor de golfsport is deze mogelijkheid er zeer zeker en daarom zijn de NGF en de NVG (golfbaan eigenaren) samen met andere sportbonden druk bezig geweest een protocol op te stellen waarbinnen het mogelijk moet zijn om met gepaste afstand weer te kunnen golfen. Het is van aanzienlijke omvang en de opgenomen regels en voorschriften zijn niet kinderachtig, maar het is in ieder geval een begin. Verder is alles onder voorbehoud. De sporters kunnen wel heel graag willen, het is uiteindelijk de minister die beslist. Bovendien heeft de premier al aangegeven dat hij niet verwacht dat we na 28 april weer een partijtje zouden kunnen tennissen. Daarmee is golf nog niet uitgesloten, maar laten we wel nuchter blijven.
Misschien dat de minister-president daarover dinsdag a.s. wat meer duidelijkheid gaat geven.
Voorlopige blijft hoe dan ook gelden 'houdt afstand'.

Lees hier het protocol.

Geplaatst op: 20-04-2020