Fantastisch golfweer

De weersvoorspelling op zondag beloofde niet veel goeds, maar maandagochtend was het droog, vrijwel windstil en een graad of 7. Het was dus uitstekend weer om te golfen, de thuisblijvers hadden weer eens ongelijk.
Elf heren en een dame stonden om half elf te trappelen van ongeduld om de baan in te kunnen. We starten d.m.v. shotgun in flights van drie. Aangezien veel plekken nog erg drassig waren, was plaatsen en eventueel opteeën toegestaan. Ik mocht samen met Kees Eitjes en Bram Beun starten op hole 2. Volgens de stroke-index de makkelijkste hole van de baan, maar de green van die hole is niet bepaald vlak en bovendien was de pinpositie vandaag niet makkelijk. Daar kwam nog bij dat de green erg snel was. Afijn, na drie pogingen ging de bal er toch in voor een puntje. Dat was het begin van een gezellige ronde. Kees legde als eerste op hole 4 de bal op de (rand van de) green en kon dus meteen de plek markeren voor een mogelijke neary. De afstand tot de pin was echter aanzienlijk. Een birdie zat er voor hem dan ook niet in. Ilse bleek dat een flight later beter te kunnen. Bram bleek in de tweede ronde de bal nog dichter bij hole te kunnen leggen, maar een birdie zat er ook voor hem niet in.

Zoals gebruikelijk wisselde ik gedurende de ronde mooie slagen af met missers maar ik heb wel het gevoel dat de wintertraining zijn eerste vruchten begint af te werpen. Ik speel wat consistenter en de ballen vliegen wat verder dan een paar weken geleden. Op de gevreesde hole 10 kreeg ik de bal op de rand van de green, en putte ik hem er bijna in voor birdie. Dat geluk had ik niet vandaag. Kees kon wel een mooie birdie noteren. Op hole 14 legde hij zijn bal pinhigh op de green waarna zijn putt van een meter op drie er mooi inrolde. De laatste holes liep het allemaal wat minder met als dieptepunt hole 17 waar niemand van ons wist te scoren. Uiteindelijk speelde Bram het meest consistent van ons drieën. Hij kon een score van 31 punten noteren, niet slecht gezien de staat van de baan. Ikzelf kwam helaas een puntje te kort om in de prijzen te vallen.

De uitslag
1. Michiel Hiemstra 32 punten
2. Bram Beun 31 punten
3. Ilse Oltmann 30 punten.

Neary (4/13): Bram Beun
Birdies: Ilse Oltmann, Kees Eitjes, Aloys Kroese
Aanmoedigingsprijs (aangeboden door Ferdinand Vermeulen): Adri de Kok.

Het was me weer een waar genoegen en ik hoop de volgende week meer mensen te zien.

Jos Smeehuijzen

Geplaatst op: 19-11-2019