Texas Scramble finale

Het golfseizoen is bijna ten einde, we spelen allerlei afsluitende toernooien. Zo ook de finale Texas Scramble. Geen finale in de zin van de beste teams die tegen elkaar strijden maar meer als afsluiting. Zeven teams van vier spelers hadden zich ingeschreven, waaronder een team met drie jeugdleden. Daarnaast waren er nog twee deelnemers die een ‘blind date’ aangingen. Gelukkig kwam de regen niet met bakken naar beneden, het was een gestage stroom van motregen waarbij het niet koud was en de paraplu prima gebruikt kon worden daar de wind afwezig was. Een kletsnatte baan, maar bij Texas Scramble mag je plaatsen. We verwachtten dan ook prima scores.

Ik heb zelf mogen spelen met drie bridge-genoten. We hebben het gezellig gehad en echt als team prachtige afslagen gecombineerd met prima kort spel en schitterende putts. Apetrots op onze score, slechts 1 boven de baan. Helaas was er nog een team met dezelfde score en bleken zij de laatste negen holes het net iets beter te hebben gedaan.

Na minder dan drie uur spelen was iedereen weer terug in het clubhuis, waar we werden getrakteerd op een heerlijke schaal met nacho’s. Echt passend bij het thema en iets warms ging er wel in. Van de golfvereniging kregen we nog een drankje, waarvoor dank.

En dan natuurlijk de uitslag, want daar draait het om. Er waren prachtige pakketten samengesteld voor de drie beste teams, uiteraard met als thema ‘tex-mex’. Aan ieder team te bepalen of de buit verdeeld zou worden of dat er toch wordt gekozen voor gezamenlijk koken en eten.

Uitslag
1. Sander Rensen, Leo Smeekes, Frans Post en Erik Hansma met 52 strokes
2. Joost Leijten, Hans Schouten, Jacques Verasdonck en Monica Leijten met 54 strokes
3. Aloys Kroese, Wim Vinju, Durk Jager en Bert de Haan met 56 strokes.

Ondanks dat in de winter geen maandprijs wordt uitgereikt kun je uiteraard gewoon Texas Scramble met elkaar blijven spelen.

Ilse Oltmann

Geplaatst op: 13-10-2019