Voorjaarstoernooi 14 april

Dat was een fantastisch begin van het seizoen, vond u ook niet? Het weer zat mee, beetje fris, maar wel volop zon, alles beter dan hemelwater in welke vorm dan ook!
Voor wie het begin van het seizoen ook niet meer stuk kan, zijn Eugenie de Bruijn en Ferdinand Vermeulen. Eugenie ging naar huis met de neary op hole 2/11, net begonnen met golfen nog bezig om handicap 54 te verlagen. Ze legde de bal het dichtst bij de vlag en niemand durfde haar te verbeteren. Volgens Eugenie was het überhaupt de eerste keer dat ze haar bal in één keer op de green sloeg, nou dat beloofd wat voor de toekomst.

Ferdinand kennen we goed, omdat hij altijd enthousiast meedoet met allerlei wedstrijden en regelmatig in de prijzen valt, de neary neerlegt of diverse birdies slaat. Daarnaast steelt hij altijd wel een zoen van de diverse dames die hij tegenkomt op de baan. Vandaag deed hij wel heel erg zijn best om diverse zoenen in ontvangst te nemen, hij sloeg nl. een hole-in-one op hole 11. Knap gedaan, mijn zoenen heb je al ontvangen! Rondje!

Zelf mocht ik van start in de middagronde met Ilse Oltmann, Gert Weijman en Joost Leijten. We hebben een heerlijke relaxte ronde gelopen met ups en downs zoals dat gaat bij golf. Hoewel relaxt, met Joost in de flight is het toch altijd oppassen, want hij schijnt de golfballen van andere holes aan te trekken. Ook vandaag vielen toch weer een paar ballen (zonder waarschuwing) achter ons neer, gelukkig geen ongelukken bij ons.

Dat het toch oppassen geblazen is, kan Margareet Stevens vertellen. Zij was de pechvogel die een golfbal op haar onderbeen kreeg. Binnen no time was het lelijk dik en pijnlijk, waardoor ze moest uitvallen. Hoop dat het snel weer beter gaat met haar, want ze is altijd een trouwe klant van de damesmiddag, die 29 april weer van start gaat. (U kunt al inschrijven dames).

Na afloop van de speelronde, was de 19e hole ook weer vanouds gezellig. De hapjes waren voortreffelijk en het drankje van Ferdinand smaakte ook prima.
Het duurde even voordat de prijsuitreiking bekend werd gemaakt, maar het nieuwe wedstrijdprogramma vraagt nog enige oefening. Uiteindelijk werden de leuke prijzen – geheel in paassfeer – uitgereikt aan de onderstaande personen.

Yvonne Tuin

Hole in One: Ferdinand Vermeulen, hole 11

Birdies: Roy Bihari 3, Melani de Kok 2, Joost Leijten 1, Gert Weijman 1, Henk Rozendaal 1, Barry Jaspers 1

Neary Heren: Quino v.d. Velden