Balletje-balletje 21 januari

Balletje-balletje op 21 januari: prachtig weer, heerlijk zonnetje, harde ondergrond en wintergreens. En niet te vergeten 9 kanjers die toch weer om 10.00 uur klaar staan. Vandaag spelen we strokeplay met volledige verrekening van de extra slagen. Ferdinand heeft weer 3 ballen in de aanbieding voor de laatste in het klassement.

Het lot heeft bepaald dat ik met Ilse Oltmann en Bram Beun van hole 2 mag vertrekken, zowaar geen straf zoals zal blijken. Bram ontpopte zich tot een ware iceman, geen sloot of vijver die hij tegenkomt wordt getest of het ijs al dik genoeg is. Iedere keer als dat gebeurt is hij wel gelijk in positie om een goed resultaat te behalen. Hij is alleen vergeten dat bij sommige holes de sloot out of bounds is, anders had hij voor de overwinning gegaan. Al met al 18 holes ontzettend veel plezier gehad, dus de warme chocolademelk na afloop is welverdiend. We spreken af dat we volgende keer weer gaan golfen, dit is een zeer aangename bezigheidstherapie.

Zelfs met deze omstandigheden zijn er toch drie birdies geslagen en wel door Ferdinand, Aloys en Kees. De neary hebben we, gezien de omstandigheden, maar niet geplaatst. De drie ballen zijn als aanmoedigingsprijs voor Wim Vinju.

De uitslag
1. Bert de Haan met 54 slagen
2. Ferdinand Vermeulen met 58 slagen
3. Kees Braam met 60 slagen

Dank aan de deelnemers en volgende week een nieuwe kans.

Kees Braam

Geplaatst op: 22-01-2019