Onbeperkte gezelligheid

Vrijdag 21 september, is dat niet de start van de herfst? Qua weer leek het daar zeker op, grote takken moesten ontweken worden om de golfbaan te bereiken. Gelukkig waren wij binnen welkom voor een heerlijke maaltijd, want buiten kwam het met bakken naar beneden. Genietend van een heerlijk glas wijn hebben we Hugo (zoon van...) het barre weer zien trotseren om een omgewaaide boom van de fairway bij hole 1 weg te halen. En daarna ging hij, nat en wel, gewoon binnen weer aan het werk.

Terwijl wij aan tafel gingen kwamen leden van het Kroonkoor langzaam binnendruppelen. Letterlijk druppelen, want het bleef regenen. Voor eenieder die geen mosselen wilde eten werd iets anders klaargemaakt. Op verzoek werd er zelfs een pannetje mosselen in bier geserveerd. Met een groep hebben we aan een lange tafel gezeten, tussendoor werd nog even van stoel gewisseld. We hebben heerlijk gegeten en veel gelachen. Het ging van onbeperkt mosselen eten naar (bijna) onbeperkte gezelligheid. Afgesloten met een heerlijk dessert en een kopje koffie. Irish Coffee schudde Jos Mooij op verzoek zo uit de mouw. Kortom, het werd uiteindelijk een warme start van de herfst.

Zoals te zien op de foto toch nog veel lege stoelen en tafeltjes. Er komt vast een volgende mogelijkheid, ik hoop dat we dan met wat meer mensen de gezelligheid en het heerlijke eten kunnen delen.

Ilse Oltmann

Geplaatst op: 24-09-2018