Herenmiddag 2 juli

Afgelopen vrijdag 29 juni speelde ik voor het eerst mee in een wedstrijd van de club. Mijn tegenstander in de matchplay, Wim Vinju, gaf me de tip om ook eens mee te doen met de Herenmiddag. En zo kwam ik in korte tijd alweer voor de tweede wedstrijd naar de baan. Op de fiets met de tas op de rug in heerlijk weer. Hoeveel beter wil je het hebben? Nou, goed spelen bijvoorbeeld. Dat maakt het spelletje nog een stuk leuker voor iedere golfer. En dat waren er 21 voor deze wedstrijd.
Wie speelden er dan goed? Eerst maar even de vogels, 7 stuks door 5 spelers. Zeker een prestatie, want er stond een flinke wind.

Birdies
Aloys Kroese: 2
Kees Eitjes: 2
Adrie de Wit: 1
Gerrit de Vries: 1
Wien Philips: 1

Achteraf bleek dat Aloys en Kees op precies dezelfde holes hadden toegeslagen, op dezelfde manier. In ieder geval op hole 17. Daar liet Kees mij zien hoe je de hole af moet snijden. Net voor de green landen, dan vermijd je de bunker. Chipje en puttje. Soms lijkt het zo gemakkelijk.

De nearies konden niet worden uitgereikt. Mijn andere flightgenoot, Ferdinand Vermeulen, zag dat de vlaggen waren verplaatst tijdens de wedstrijd. Dit tot zijn grote verdriet, want hij stond op de lijst. Na afloop bood Friso Verhoeven twee flessen wijn aan met excuses. De wedstrijdleiding aanvaarde deze attentie in dank.

Na afloop een drankje en een hapje en gezellig met z'n allen nog wat napraten in het zonnetje of, zoals in mijn geval, liever in de schaduw omdat er al zoveel zon was geweest. Daar werd de uitslag bekendgemaakt:

Uitslag
1. Wien Philips – 34 (hcp 24,5)
2. Jan Verhagen – 34 (hcp 25,8)
3. Bas Overwater – 33 (hcp 7,8)

Ik weet dat Ferdinand ook 33 punten had, maar door zijn hogere handicap werden de ballen door zijn neus geboord.
Het is mij dus goed bevallen en ik zal zeker nog vaker mee gaan doen.

Bas Overwater

Geplaatst op: 03-07-2018