Column

Toegefluisterd gekregen op de nieuwjaarsreceptie, dat een babbeltje zo éénmaal per maand best wel mag. Kijkend in de spiegel waren de gedachten; waarom ook niet, van het proberen kom je het aan de weet. Tenminste, zo wijs heeft mijn enige broer mij voorgespiegeld. Hij wist het al (zo bleek later).
Maar toch terug naar onze nieuwjaarsreceptie, wat een mooi feest en een sfeer om te… ‘vul maar in’. Alles in een echt café, zo’n ouderwets lekker bruin café met een Paardekoper aan het roer, heerlijk!

Onze voorzitter Johan Hansma beet de spits af om alle leden een heel mooie toekomst in het nieuwe jaar toe te wensen in samenwerking met de nieuwe eigenaar. Ook informatie over de te verwachten ontwikkelingen en samenwerking naar een mooi golfjaar. Na deze opening kreeg Gerhard van Galen het woord met de standaard uitvoering die zo bij het nieuwe jaar hoort, doch er werden ook wat wensen in de strijd geworpen nl. hij vond zich te ’kort’. Wij dachten eerst, heet wassen, maar wat hou je dan over, niet te overzien! In onze familie, van moederskant, kenden wij ook dit fenomeen: ome Cor. Daar kon je ook moeilijk omheen. Zijn echte naam Cor pu Lent. We hebben veel plezier met hem gehad...

De mooiste wens komt er nu aan: als erkenning voor zo lang en zoveel goede zorgen besteed aan de baan door vrijwilligers, worden alle vrijwilligers uitgenodigd op golfbaan ‘het Regthuys’ in Winkel om een keer een ronde te golfen. Chapeau! Of super, in ieder geval een hele mooie en dankbare geste. Dank!

En dit was een mooi moment om gezamenlijk het glas te heffen op alles wat ons moge brengen in 2018 inclusief de nieuwe omstandigheden. Alle aanwezigen (de gebruikelijke grijze golf), misschien wel 50 tinten, bleven nog even napraten, een nieuwjaarsreceptie die nog lang blijft hangen. Maar… Het blijft spannend!

Geplaatst op: 08-02-2018