Seniorentoernooi 55+

6 Augustus een historische dag voor het Nederlandse vrouwenvoetbal (dus niks gender neutraal). Net bekomen van de meer dan spannende finale mag of moet ik iets vertellen over het verloop van ons Seniorentoernooi 55+.

Om toch iets tegenover de OJC te stellen (de oudere jeugd competitie), organiseert de wedstrijdcommissie al jaren iets voor de bijna of geheel AOW-ers. Des ondanks zag ik enkele verstekelingen aan boord die van twee walletjes eten. Het zij zo.

De moeilijkheidsgraad van ons spelletje is, even voor de onwetenden, dat je gecompenseerd wordt met een halve slag per leeftijdsjaar boven de 60. Dus hoe ouder hoe meer slagen je mee krijgt en dus hoe meer kans je hebt om te winnen

Met 10 flights was deze mooie dag goed bezet en in tegenstelling tot de wekelijkse toss stonden er voor mij enkele “vreemde”gezichten te wachten tot het 11 uur werd en we shotgun konden beginnen.

Moeilijk
Het veld was, vond ik, moeilijk te bespelen, dat was omdat door regelmatige regenval er niet of nauwelijks gemaaid kon worden aldus onze maai-expert Henk Steffens. De greens daar en tegen waren super glad en perfect. Dat het veld veel problemen gaf kwam tot uiting in de scores, geen van de 40 deelnemers was in staat zijn handicap te verbeteren.

Ik zat in een flight met Ferdinand Vermeulen, u allen bekend, en twee dames Ans Vogel en Hermi de Rijk , wonend in Osdorp maar gezellig bij ons lid. Zij werden door ons mannen enthousiast aangemoedigd om de bal niet voor de sloten maar er over te slaan. Hermi lukte dat door zelfs twee maal oneerbiedig gezegd een Jezusbal te slaan. Maar de dames kwamen naarmate de tijd vorderde steeds beter in hun spel. Alle drie bedankt voor de gezellige dag. Blij dat jullie mijn gemopper op mijn eigen spel met de mantel der liefde bedekten.

Na afloop konden wij genieten van een hapje , betaald uit de 5 euro inleggeld en daarbij een drankje uit eigen zak . Het geheel keurig verzorgd. Hulde aan de organisatie.

De uitslag

Birdies : Koos Tipker en Gerard Stevens eenmaal en Kees Eitjes zelfs tweemaal waaronder een op hole 17. Chapeau Kees. De dames lieten in deze verstek gaan.

De neary (gender neutraal) beide op hole 2, bij de dames voor Aljo de Bruyn (op het randje) en bij de heren ondergetekende.

Dames:
3.  67 slagen  Astrid Drenth
2.  61 slagen  Lida van Oostveen
1.  57 slagen  Loes Philips

Heren:
Drie man gelijk geëindigd met 57 slagen.
In volgorde van handicap:
3.  Willem Demper die zijn beker verliest,
2.  Koos Tipker
1.  Gerard Stevens

Op grond van die zelfde handicap verschillen mocht ik de cup met de grote oren meenemen, hetgeen Loes Philips een zucht van verlichting opleverde.
Toch is het een hele eer te staan in een rijtje winnaars als Ton Sertons, Harry Pannekoek, Willem Demper en mijn eigen vrouw Margareet.

Als laatste dank voor de sponsoring van onze huis-slijterij Overmars. Hun spirituele prijs zal ik op een gepast tijdtip consumeren.

Gerard Stevens

Bekijk de foto's