Still alive and kicking...

Wanneer ik aan iemand vertel dat ik golf in Weesp, krijg ik vaak te horen “Hé, die baan is toch gesloten”. Ik moet dan uitleggen dat er nog steeds gespeeld kan worden, er gewoon golfles gegeven wordt en dat de sfeer en saamhorigheid groter is dan ooit!!!!  Het verbaasde mij dus niet dat de inschrijving voor het snerttoernooi al binnen twee dagen vol was en er al snel een lange reservelijst ontstond.

De weersverwachtingen voor zaterdag 7 januari  waren niet al te best, sneeuw en ijzel en in de middag neerslag. En inderdaad, zaterdagochtend alles wit en buiten alles spekglad. Toch maar even gebeld of de clubs mee moesten of dat we alleen snert gingen eten.” Nee, we gaan gewoon spelen en kijken wel hoe het loop”, was het antwoord.

De start
Aangekomen in Weesp werden we opgewacht door de voorzitter en in het gezellige nieuwe clubhuis van de vereniging ( de lockerruimte! ) zat onze wedstrijdleidster, Astrid Bonefaas, al klaar om het inschrijfgeld plus bonus in ontvangst te nemen. Er was gelijk een vrolijke sfeer en natuurlijk werden de beste wensen naar elkaar uitgesproken. Als verrassing ontving iedereen van Ferdinand twee gekleurde golfballen en dat was geen overbodige luxe met een witte baan.
Rondom de holes waren de greens op creatieve wijze schoongemaakt en twee holes wel erg liefdevol!!!!
Na het welkomstpraatje van Henk Rozendaal en Tjerk van der Horst konden we beginnen.

De greens
Op holes 7 stond Tjerk met de uitdaging “Beat the pro”. Tjerk had echter ook wat problemen met het weer en het was voor hem ook niet makkelijk om een bal op de green te leggen. Mijn flightgenoten waren Yvonne Tuin, Roy Bihary en Martin Boelsma en we startten op hole 3. Het weer was de eerste 7 holes erg lekker, geen wind en als je de juiste warme kleding aanhad, was de kou geen probleem. Uitholen was wel een uitdaging. Door het laagje ijs werd de bal afgeremd, maar op het schoongemaakte gedeelte van de green rolde de bal behoorlijk door. Nadat we 11 holes hadden gelopen en het was begonnen te regenen, kwam Henk gelukkig aangelopen om te zeggen dat we konden stoppen. Tijd voor de snert en Glühwein.

Snert en glühwein
Het leshok van onze pro’s was met grote zeilen afgedekt en omgetoverd tot een gezellige ruimte, met dank aan de vrijwilligers, en daar stonden tafels en stoelen. De soepkommen konden worden vol geschept met de door Shirley Rozendaal zelfgemaakte heerlijke snert, aangevuld met roggebrood met spek van Wim Vinju. Daarna konden we ons verder opwarmen met een beker glühwein van Roderick Paardekooper. Tijdens dit lekkers volgde de prijsuitreiking. De prijzen (ballen) waren beschikbaar gesteld door Tjerk.
Door de extra donaties die gegeven werden bij de inschrijving is er nog een leuk bedrag extra binnengekomen voor het onderhoud van de baan.

De uitslag:
Birdies : Ferdinand Vermeulen, Joost Leijten en Melanie de Kok

Henk Roozendaal en Quino van der Velden hebben de pro verslagen en ontvingen een grote doos golfballen van Tjerk.

Wedstrijd:
1.  18 punten  Melanie de Kok ( hcp 23)
2.  18 punten  Roland Tiemessen (hcp 54)
3.  17 punten  Ron Bender

Ik dank iedereen die mee heeft geholpen om dit “Snert” evenement te laten slagen en hoop dat we binnenkort weer gebruik kunnen maken van ons echte clubhuis en ik wens alle leden een heel goed, gezond en sportief 2017.

Melanie de Kok

Bekijk de foto's