Speeldagen in Weesp

De spelregels van de reguliere speeldagen:

In principe gelden de standaard NGF golfregels en local rules. Local rules staan aangegeven in het clubhuis van Golfcentrum Weesp.
Inschrijven voor de OJC wedstrijden doe je via Proware of via ojcweesp@outlook.com

Op de speeldag verwachten we iedereen om 13.30 uur aanwezig. Je kan dan tijdig je inschrijfgeld voldoen, ontvangt de spelregels van de speeldag, scorekaarten worden uitgedeeld en je hebt dan voldoende tijd om naar je starthole te lopen. We starten om 14.00 uur sharp.

Deelname van een speler:

1. Een OJC-speler is (of voelt zich) tussen de 20 en 65 jaar (smokkelen blijft toegestaan) en in principe te beschikken over handicap 45 of lager. Hogere handicap? Overleg dan even met je pro of de OJC wat voor jou is.
    Voor de uitslag wordt je handicap terug gerekend naar maximaal 36.
  2. Aan- en afmelden via Proware of berichtje naar ojcweesp@outlook.com. Afmelden na de woensdag voorafgaand aan de speeldag brengt wel 7,50 euro met zich mee. Dit zijn de kosten die vanaf die datum voor je catering worden uitgegeven.
  3. Het inschrijfgeld van 10 euro ontvangen we graag contant (en bij voorkeur gepast) wanneer je op de speeldag op de club arriveert. Niet leden betalen in Weesp geen greenfee maar een onderhoudsbijdrage voor de baan. Slechts een tientje!

Als je je op de dag zelf moet afmelden bel dan even met het clubhuis op 0294-415 623.

OJC Dagwinnaar

Er wordt gewerkt op basis van dagprijzen dus elke speeldag vallen er leuke prijzen te verdelen. Niet alleen voor de nummers 1, 2 en 3 maar birdies en de neary worden ook beloond. En er is ook nog een 'help-de-nummer-elf-de-top-tien-in-prijs! Gelijk geeindigd? Dan gaat de laagste handicapper voor. Wees wel aanwezig bij de prijsuitreiking, want prijzen worden alleen uitgereikt als je ze in ontvangst kan nemen!

OJC Jaarwinnaar
Maar er is ook een jaarcompetitie: op elke speeldag zijn maximaal 15 punten te verdienen. De 15 beste spelers krijgen allemaal punten toegekend, aflopend van 15 voor de winnaar, 14 voor de nummer twee etc.
Om in aanmerking te komen voor de titel ‘Jaarwinnaar’, moet je in elk geval 4 wedstrijden hebben meegespeeld. De uitslag van de Getaway wordt ook meegenomen in de jaarcompetitie. Hiervoor nemen we óf de uitslag van de zaterdag, óf de gemiddelde uitslag over de twee speeldagen. Dit varieert een beetje per spelvorm maar laten we natuurlijk tijdens de Getaway weten. Van de zes wedstrijden die je dus kan spelen, tellen de beste vier resultaten. Degene met het hoogste puntenaantal over die vier wedstrijden wordt de winnaar van de OJC Jaarcompetitie.

Je kan alleen de jaarprijs overigens alleen in ontvangst nemen als je deelnemer bent op de laatste speeldag! Zet 1 oktober dus vast in je agenda.

Birdie- en strokeplay jaarwinnaars
Naast de ‘gewone’ jaarcompetitie is er ook nog een aparte birdiecompetitie en strokeplaycompetitie.

Strokeplay: elke speeldag staat er een mooie prijs klaar voor de beste strokeplayspeler van die dag. Maar... je kan maar 1x per jaar de prijswinnaar van de dag zijn. Ben je de volgende keer weer de beste, dan gaat de prijs naar de nummer 2 etc. Jaarwinnaar is degene die in drie wedstrijden (allen in Weesp) het laagste resultaat weet te behalen.

Birdies: Jaarwinnaar is degene die in vier wedstrijden (Weesp + de zaterdag van de Getaway) het hoogste resultaat behaalt. Elke birdie is 1 punt, een eagle brengt je er 2. Een albatros levert je 3 punten op, maar kost je natuurlijk wel een rondje!

De overall birdie- en strokeplaykampioenen worden tijdens de laatste wedstrijd van het jaar bekend gemaakt. Ook hier geldt: je kan alleen winnen als je op de laatste speeldag aanwezig bent, anders schuift je prijs door. Ex aequo? Dan is het resultaat van de laatste speeldag doorslaggevend. Nog steeds gelijke stand? Dan gaat de laagste handicapper voor.

OJC Getaway
In 2016 gaan we alweer voor de 6e keer op pad voor de Getaway. De Getaway is het jaarlijkse tweedaagse uitstapje van de OJC naar een grote baan. Twee dagen 18-holes spelen, met overnachting en allerlei leuke extra's. Altijd een topweekend! Kijk voor meer info op onze Getaway-pagina.

Disclaimer
De competitie is een vrijwilligersinitiatief georganiseerd vanuit de Golfvereniging Weesp. Geen rechten of plichten kunnen worden ontleend aan deelname. De vrijwilligers van de OJC stellen zich niet verantwoordelijk voor schade of letsel in welke vorm dan ook. Iedere deelnemer aan de OJC doet dit naar eigen inzicht en voor eigen verantwoordelijkheid. De OJC houdt zich het recht voor om mensen uit te sluiten van deelname.

OJC