OJC Seizoenseinde

Op 22 september stond de laatste speeldag van de OJC op de agenda. Altijd een speciale, want dan spelen we niet alleen een gewone wedstrijd maar worden ook de winnaars van de jaarcompetitie bekend gemaakt.

Om te beginnen werd het eigenlijk helemaal geen 'gewone wedstrijd' want Henk was flink los gegaan op de spelvorm. Op de vraag van de binnendruppelende spelers 'wat gaan we spelen vandaag', kon dan ook eigenlijk alleen geantwoord worden: alles!

Het wordt een wat lang verslag, maar toch even in het kort langs alle holes:

Hole 1: best ball

Hole 2: afslaan met links (of voor wie rechts was: met links)

Hole 3: gratis je putt overdoen als je er niet blij mee was

Hole 4: 4 stblpunten voor de beste, 3 voor de 1 na beste, 2 voor de 2 na beste

Hole 5: 10 bonuspunten als je een persoonlijke birdie maakte

Hole 6: 10 bonuspunten als je met je 1ste of 2e slag in de bunker kwam

Hole 7: Iedereen dezelfde punten als de beste speler

Hole 8: Matchplay

Hole 9: Met slechts 1 ijzer van tee naar hole, welke club was afhankelijk van dobbelen

De einduitslag liep van 30 tot 90 punten, grote verschillen dus.

Birdies: voor Jan, Graham, Frans, Roy, Walter, Gert en Charl. Henk maakte er twee.

De neary werd achtereenvolgens geslagen door Roland, Walter en Henk. Uiteindelijk landde de bal van Bert op 4,10 meter van de hole en kreeg hij de balletjes mee naar huis.

Beste strokeplayer was Erik met 71 slagen maar omdat hij de bubbels al eerder had gewonnen ging de fles nu naar de nummer 2 Frans (74 slagen).

De lesprijs van de Golfschool is natuurlijk een populaire en is met Mark naar huis gegaan. Op de 10e plek werd Shirley als prijswinnaar bekend gemaakt maar wat bleek later, de kaarten lagen niet op volgorde van handicap, zij schoof wat naar voren en is uiteindelijk 8ste geworden. De nummer 10 die ook hetzelfde aantal punten als de winnaar krijgt, was Walter.

Op de 3e plaats kwam Quino, met 76 punten. Een puntje beter was Frans (77) en de winnaar van de dag is Roy geworden met maar liefst 90 punten!

Dankzij Gerhard konden we nog wat mooie extra prijzen uitdelen. De golfbaan beloonde de beste drie dames met een handschoen (Shirley, Tineke en Aljo) en de nummer vier (Lilian) met een heuse poedelprijs: een badspons. Ook Frans en Roy kregen een handschoen mee. En vier niet-jaarkaarthouders hebben een greenfee voor een rondje in Weesp meegekregen (Jan, Tineke, Robert en Shirley).

Dat voor wat betreft de dagwinnaars. Vind je het ook niet gek dat Erik in het bovenstaande verhaal niet genoemd is? Nou, daar komt ie dan hoor:

Allereerst het birdiekampioenschap: de beste was Erik met 6 birdies over alle wedstrijden.

Vervolgens het strokeplaykampioenschap, daar telden de beste 3 resultaten in Weesp: de beste was Erik met 193 slagen.

En dan de hoofdprijs:

Allereerst werden er wat eervolle vermeldingen gemaakt. Walter werd niet genoemd maar zoals hierboven staat, hij kreeg deze laatste wedstrijd een aardige score mee bleek later, dus we noemen het lijst nog even in correcte vorm:

7e Marian (beste dame)

6e Jacques

5e Walter

4e Roy

Goed gedaan! En nu over naar het erepodium:

Net geen tweede: Henk

Bijna winnaar: Frans

And the winner is.... Erik Hansma! Eigenlijk was hij de vorige keer al zo ver uitgelopen dat de winst hem niet meer kon ontgaan en dus was het balletje met zijn naam er op al geplaatst in het ballenkabinet (wat natuurlijk een prominente plaats gaat innemen in zijn nieuwe huis). Erik, gefeliciteerd!!

Na afloop van de prijsuitreiking hebben we nog heerlijk gegeten met z'n allen en genoten van een leuke avond. Het diner is mede aangeboden door onze hoofdsponsor About Payrolling: http://www.aboutpayrolling.nl/
Leo: hartelijk dank!!

Alle 53 deelnemers die dit jaar op de startlijst zijn verschenen van de OJC: leuk dat jullie er waren!! Dank voor het meespelen en alvast fijne kerstdagen toegewenst!!

Astrid en Henk