Uw qualifying kaart invoeren

Veranderingen rond de qualifying kaart
Het inleveren van zoveel mogelijk qualifying kaarten is belangrijk om ervoor te zorgen dat iedere golfer op de club een handicap heeft die bij hem of haar past. Het streven is om iedere scorekaart qualifying in te leveren. Om het inleveren van qualifying kaarten te bevorderen heeft de NGF een aantal veranderingen doorgevoerd.

• Hoewel het vooraf registreren van de qualifying kaart nog altijd de voorkeur verdient, is het nu ook toegestaan om een mondelinge afspraak te maken met de marker op de eerste tee en de scorekaart na de ronde in te voeren.
  • De ‘gele sticker’ komt te vervallen. De fysieke scorecard hoeft niet meer te worden ingeleverd als de scorecard digitaal is ingevoerd. De digitale scorecard is het bewijs voor de ronde die gespeeld is. De marker is en blijft een verplicht onderdeel bij het spelen van een qualifying kaart. Het noteren van de naam van de marker bij het digitaal invoeren van de scorecard is dan ook verplicht.
  • Het is toegestaan om meerdere 9-holes scores op één dag te registreren, behalve als deze onderdeel zijn van dezelfde 18-holes ronde. De software voor de registratie van de scorekaarten zal hiervoor worden aangepast.

Ga naar log-in