Familiestrijd en spookbal​

Tiny en Martin Scholten slaagden er weer in de 26 deelnemers waaronder 4 vrouwen (kan toch beter!) vakkundig door elkaar te husselen
en op tijd de wei in te sturen. Het was prachtig golfweer en ik had een gezellige flight (Tini Bruggeman, Aloys Kroese, Wilfried Meun en Dirk Jan Ubbels) wat een verademing was het, na al dat regenweer.
In onze flight lukte veel, maar ook veel niet. Toch konden we ons in de resultaten van 32-32-34 en 35 stfd punten best vinden.
De balletjes voor de birdie’s van Aloys Kroese, Fred Nelis, Sjoerd Bron en Tini Bruggeman werden snel aangenomen.

Mijn flight (Kees Eitjes, Ruud Andringa en Ben Bruggeman) ging ook heerlijk los. De vele birdie kansen werden vakkundig om zeep geholpen wat
in de uitslag terug te zien is. Wel produceerde Kees een spookbal bij zijn 2e slag uit de bunker op hole 7. Eerst had hij de neary aldaar grandioos gemist (alle drie trouwens) maar bij zijn slag stoof er een enorme wolk zand op en ging zijn bal recht de lucht in. Er zijn twee getuigen dat de bal nergens meer was terug te vinden. Dus mensen die “Winston” bal bij hole 7 heeft Kees graag terug.

En dan het akkefietje op hole 18. Komen er opeens twee mensen – zonder golfspullen – uit de boomstrook van hole twee naar de sloot bij de drivingrange gelopen en gaan daar de bloementjes staan determineren. Op onze kreet de baan te ontruimen, zwaaien ze vriendelijk terug en begeven zich rustig wandelend en in de sloot kijkend en wijzend richting brasserie.
Over de 120 meter doen ze voor ons gevoel wel 5 minuten, begrijpend dat onze flight de 3 afslagen daarna maar gauw wil vergeten. Rara waar komen die mensen nu opeens vandaan?

En dan de verdere resultaten: Neary dames op hole 2 voor Wies Suwarganda en voor de heren op 7 voor Ruud Borgman
Winnaars dames: 3e plaats Tiny Scholten met 32 stfd; 2e plaats Corrie Brandt met 33 stfd en de 1e plaats met 35 stfd voor Tini Bruggeman
Winnaars heren:  3e plaats Aloys Kroese met 32 stfd; 2e plaats Dirk Jan Ubbels met 34 stfd en op de 1e plaats met 38 stfd Ben Bruggeman

Martin en Tiny en alle anderen bedankt voor de fijne dag en volgens Martin moesten we maar uitvechten wie dit stukje moest schrijven.
Nou lezers jullie kunnen zien wie er gewonnen heeft.

Tini en Ben Bruggeman

Geplaatst op: 19-05-2023