Voorjaarstoernooi

Zaterdag 15 en zondag 16 april is het Voorjaarstoernooi gespeeld. Het is een beetje de officiele start van golfseizoen van elk jaar. Begin april was er nog veel regen en miezerig weer. Maar gelukkig waren de weergoden ons goed gezind en was het droog gedurende het toernooi, echter zaterdag stond er een behoorlijke wind waar sommige toch wat last van hadden. Zondag was de wind gaan liggen, maar het was toch behoorlijk fris en men was blij dat men na 18 holes lekker in het warme clubhuis kon neervlijen.

Het voorjaarstoernooi wordt over 2 dagen gespeeld. De 1, 2 en 3 van de dames en heren is dus pas bekend als de zondagwedstrijd is gespeeld. De neary en de birdies worden wel per wedstrijddag uitgereikt.
Op zaterdag waren er 22 inschrijvingen en iedereen ging vol goede moed van start. Binnen 3 uur was iedereen terug in het clubhuis en konden de scorekaarten worden nagekeken door de wedstrijdcommissie.

Neary's en birdies
De neary was bij de dames niet geslagen, deze stond op hole 4 en 13.
De neary bij de heren ging naar Ronald Janzee deze stond op hole 7 en 16.
Birdies werden geslagen door Marianne Spruit, Erik Hansma en Ronald Janzee.

De stand na de eerste dag:

Dames                               Heren
1. Wil v.d. Hoogen  28       1. Ben Bruggeman  34
2. Astrid Bonefaas   27      2. Erik Hansma        30
3. Wies Suwaganda 27      3. Jeroen Aukema en Roy Bihari beide 29 stableford.

Nu maar afwachten hoe er zondag gespeeld zou worden.
Op zondag waren er 36 inschrijvingen, helaas 2 afmeldingen, dus om 14:00 uur gingen 34 spelers/sters de baan in op jacht naar de prijzen. Ook op zondag werd er snel gespeeld om 17:00 uur iedereen present in het clubhuis in afwachting van de totale uitslag.

Neary's en birdies
De neary bij de dames ging naar Yvonne Tuin geslagen, deze stond op hole 4 en 13.
De neary bij de heren ging naar Ad de Rijk deze stond op hole 7 en 16
Birdies werden geslagen door Hans van Santen, Martin Scholten en Humphty v. Asdonck 2 x

Voor de neary kreeg men een doosje ballen en voor elke birdie en speciale birdie  golfbal.

De stand na de tweede dag

Dames                                     Heren
1. Jaqueline v.d. Linde  36       1. Peter Janneman           38
2. Tiny Scholten             34       2. Humphry v. Asdonck   37
3. Diana Drenth             33        3. Martin Scholten            36 stableford

De spelers/sters hebben dus op zondag bijzonder goed gespeeld.
De winnaars kregen, omdat het voorjaarstoernooi was, diverse planten en een bos tulpen.

Roy Bihary had 2 zakken lakeballs gesponsord voor de poedelprijs, deze gingen naar Ineke Koper en Leen Lorier. Bedankt Roy voor de leuke geste!

Er werd wat lekkers geserveerd en het bleef nog lang gezellig. Iedereen kan terugkijken op een geslaagd toernooi.

Wedstrijdcommissie
Henk Steffens