'Snert'-weer

Een betere omschrijving boven dit verslagje had ik niet kunnen verzinnen want het was aan het begin van de gezamenlijke Dames-Herenmiddag, echt snertweer met hoofdletters. Later in dit verslag meer over snert.

Ondanks de niet fantastische weersomstandigheden waren er toch 37 deelnemers (helaas 3 Covid/griep klanten) aan deze laatste Dames-Herenmiddag die de afsluiting van het seizoen betekende.

Drieëntwintig heren en veertien dames hadden zich aangemeld om gemixt een spelletje Texas Scramble te spelen.
De organisatie, ditmaal in handen van Yvonne Tuin en Gea Noë en ondersteund door Bert de Haan, ontving de spelers in de stromende regen, maar op het moment dat er begonnen moest worden was het iets droger. Niettemin vertrokken de flights goedgemutst naar de aangegeven holes. Gelukkig werd het later droog. Genoeg over het weer, daar is nu eenmaal niks aan te doen.

Texas Scramble is eigenlijk een heel leuk en zeer ontspannend spel. Voor een paar deelnemers die dit spel nog nooit gespeeld hadden een geheel nieuwe ervaring. Ondanks de toch vrij heldere uitleg in de mail was het kwartje niet helemaal gevallen en maakten zij het zichzelf veel te moeilijk. Gelukkig konden zij door ingrijpen van Yvonne, hun tweede negen holes volgens de regels spelen.

Vanwege het grote aantal inschrijvingen was er een extra flight die op hole 10 invoegde. Er was dus een kleine pauze bij de doorgang van hole 9 naar 10. Hier werden de deelnemers aangenaam verrast met een banaan, die nieuwe energie zou op moeten leveren voor de volgende 9 holes.

Door de zorgvuldige indeling, met een goede mix van de diverse handicaps,  werd er goed gespeeld. De totaalscore, min 20% van de gezamenlijke handicap, zou de uiteindelijke winnaars bepalen.

De prijzen, bestaande uit grote en kleine pakketten Texaanse/Mexicaanse artikelen (om op te eten) werden gewonnen door:

1. Joost Leijten, Beat Scheidegger, Marjolein Bosman en Diana Drenth (56 slagen, aftrek 19, netto 37 slagen)
2. Herman Graas, Peter van den Hoogen, Monica Leijten en Willy Kok (61 slagen, aftrek 21, netto 40 slagen)
3. Barry Jaspers, Wim van Engelenburg, Henk Steffens en Ciska Veldhuizen (58 slagen, aftrek 17, netto 41 slagen)

Voordat Yvonne en Gea de prijzen wilden uitreiken, vroeg Loes Philips nog even het woord om Yvonne en Gea te bedanken voor hun inzet betreffende de Damesmiddagen. Zij hebben aangekondigd om te stoppen met de organisatie van deze middagen wegens gebrek aan deelname. Voor hun werkzaamheden ontvingen zij een heel leuk cadeaupakket.

Zoals beloofd nog even over de snert. De horeca had heel goed ingespeeld op het ‘snert’-weer en serveerde, nadat iedereen binnenkwam, toch nog een beetje verregend, een heerlijke kom snert met roggebrood en katenspek. Kon niet beter! En toen ook nog een klein broodje homemade hamburger. Dat ging erin als koek. O ja, en ook nog bitterballen. Niet te missen. Bedankt horeca!

Zoals als altijd met de toernooien en andere wedstrijden op onze vereniging: het was weer reuze gezellig!
Volgend jaar meer.

Gea Noë