De een wat nerveuzer dan de ander

Op 10 september speelden we voor de vierde keer dit jaar het Debutantentoernooi. Er was een maximale bezetting van 18 deelnemers maar we hadden er met gemak 30 kunnen plaatsen, zoveel animo was er. De Wedstrijdcommissie neemt dit in beraad!

Zo tussen twee en half drie druppelden de deelnemers binnen. De een wat nerveuzer dan de ander, want ja... ondanks de laagdrempeligheid voelde het toch echt wel een beetje als een wedstrijd. Elke flight van twee werd gekoppeld aan een van de ervaren spelers van onze vereniging en die wisten de stress er over het algemeen goed vanaf te babbelen. Zij liepen niet mee om les te geven, maar wel om in de baan de spelers van tips en tricks te voorzien. Waar zet je je tas neer? Wat doe je als je bal in de sloot verdwijnt? Wat betekenen eigenlijk al die termen als shotgun, bogey, stableford, pitchmark?
De zon had haar kracht blijkbaar bewaard voor de late middaguurtjes. Onder een heerlijk blauwe lucht werden de 9 holes netjes in anderhalf uur afgelegd en kon op het terras het rekenwerk beginnen. Dat leidde tot het volgende resultaat:

Dames
1e Trix de Kott (15 punten)
2e Jacqueline van de Linde (13)
3e Géke Beek (11)

Heren
1e Chris Francke (17 punten)
2e Dirk Jan Wubbels (17 maar een hogere handicap)
3e Thilo Pukall (16)

Ook Ab Laurent haalde 16 punten maar viel net buiten de prijzen vanwege de hogere handicap.

OPROEP
Aan alle deelnemers maar ook de lezers van deze mail die een handicap van 36 of hoger hebben: dit was het laatste Debutantentoernooi van dit jaar. Maar vind je het nou leuk, gezellig en/of leerzaam om nog een keer een rondje te lopen met een meer ervaren speler? Stuur dan een mail naar wedstrijden@golfverenigingweesp.nl en dan koppelen we je aan een 'buddy' waarmee je de baan in kan.

Met dank aan de begeleiders: Bas, Gea, Hans, Ineke, Jacques, Loes, Marian, Monica en Trudy en de voorbereiding van Yvonne!

Namens de Wedstrijdcommissie,

Astrid Bonefaas