Toveren

Het  leek afgelopen zondag 28 augustus op het Weesper Open bijna wel of de Wedstrijdcommissie van Golfvereniging Weesp kon toveren! Een gouden dag voor wat betreft de weersomstandigheden, een stralende zon en lekker windje, heel veel verschrikkelijk leuke mensen en een ontvangst die klonk als een (Hans) klok. Koffie met een Petit Fourtje, een golfballetje met een logo van de dag, vouchers voor de gasten, emmertjes ballen op de driving range en een consumptiebon voor een drankje en hapje na afloop. Iedereen tevreden.

Veel mensen hadden zich aangemeld voor zowel de ochtend (33 personen) als de middag (volle bak met 36 personen). Aan de ochtendeditie namen voornamelijk leden van de club deel plus een enkele gastspeler, voor de middageditie hadden zich meer ‘vreemdelingen’ aangemeld.

De Wedstrijdcommissie, voor dit evenement uitgedost in kleurige polo’s met opschrift en dus zeer herkenbaar, heeft zich gedurende het evenement ervan overtuigd dat iedereen prettig speelde door zich voornamelijk bij hole 1/10 op te stellen en daar hun dikwijls enthousiaste verhalen aan te horen. En, natuurlijk ook even spieken hoe hun afslagen waren op deze holes. Leuk om te zien. Grappig was het toch wel dat nog steeds (en vooral de gasten) zich lieten beïnvloeden door de sloot langs hole 1/10. Het ‘bos’ was weer erg populair.

De ochtendeditie speelde vlot en was dus keurig op tijd binnen om te genieten van een royale lunch, verzorgd door supervisor en uitbater Jos Mooij. Een uitgebreid buffet met soep, hamburgers, fruit- en hartige salades, garnalenspiesen en nog veel meer. Voor de middagspelers stond dit buffet later op de dag ook weer klaar. Ook daar werd gretig gebruik van gemaakt. Het was perfect.

De spelvorm voor de 18 holes die werd gespeeld was voor de dames en heren met een lage handicap: strokeplay. De dames en heren met een hoge handicap moesten stableford spelen. De prijsuitreiking vond plaats aan het eind van de middag waarbij de bekers voor de allround winnaars strokeplay en stableford werden uitgereikt.

Uitslagen
Birdies
Ochtend: Guido Hupjé, Gerard Stevens, Sander Rensen, Bas Overwater, Gert Weijman, Paul Sikkens, Patrick Reep, Jack van Vessem
Middag: Ingrid van de Berg, Monica Leijten 2x, Leonora Schriemer 2x, Willem Demper, Iwan Pinas, Barry Jaspers, Onno Foekens, Klaas Dekker 2x, Jos Smeehuijzen 2x, Joost Leijten 2x

Neary

Overall winnaars
Stableford: Jos Smeehuijzen
Strokeplay: Klaas Dekker

Deze schitterende dag was natuurlijk niet mogelijk geweest zonder de sponsoring van Electrotechniek Boermans, Golfbaan Weesp, Golfschool Weesp, de Brasserie en Golfvereniging Weesp. Waarvoor hartelijk dank. Ook dank aan het personeel van de Brasserie dat deze dag ook weer de nodige kilometers maakte tussen het terras en de bar.

Gea Noë

Alle uitslagen