Shotgun

Gelukkig! Vandaag hadden 22 deelnemers zich ingeschreven voor de Damesmiddag en mochten we dus Shotgun starten. Dit seizoen is er een afspraak gemaakt dat er bij toernooien/wedstrijden met minder dan 20 deelnemers niet meer Shotgun gestart kan worden om zodoende holes vrij te houden voor greenfeespelers. Shotgun is op dit soort middagen altijd fijn omdat men dan nagenoeg tegelijkertijd terug is in het clubhuis om na te praten over de wedstrijd en vooral een hapje en een drankje te nuttigen.

Wel moest er nog even een vlekje weggewerkt worden omdat twee 'heren' (zoals in de lockerruimte al gefluisterd was) 'er wel even tussendoor zouden slippen'. Dat kan natuurlijk niet. Hartelijk dank aan Friso die dit voor de dames keurig heeft opgelost.

Er werd uitzonderlijk goed gespeeld door de dames in een stablefordwedstrijd. En dat ondanks de meer dan stevige wind. De temperatuur was aangenaam en dat was dan ook aan de scores te merken. Prijzen werden gewonnen door Ineke Koper, de eerste prijs met 41 Stableford punten. Zij mocht haar prijs kiezen en wilde graag de – nog steeds felbegeerde – roze polo met het Damesmiddag opschrift ‘Winnares’. Altijd leuk voor de volgende wedstrijden.

De tweede prijs was voor Wil Kok die met 39 stbf punten de damesmiddaggolfbalhanger (wat een woord) in de wacht sleepte.
Sylvia van der Laan had deze middag ongelooflijk goed haar best gedaan en eindigde daardoor op de derde plaats met 37 punten wat haar een luxe balmarker opleverde.

De birdies werden geslagen door Marjolein Bosman en Ineke Koper.

Lekkernij op het terras gezeten een patatje met en uiteraard een drankje. Ook nog heel hartelijk dank aan Pascal en Herman omdat zij met kunst en vliegwerk deze middag het door ziekte gevelde personeelstekort prima opgelost hebben.

Tot de volgende Damesmiddag op 22 augustus aanstaande!

Gea Noë

Geplaatst op: 26-07-2022