Dream Team

Op zondag 17 juli is, onder een stralende zon, het Setjestoernooi gespeeld. De wedstrijd was volledig bezet met 36 deelnemers, er was zelfs een wachtlijst. Deze wedstrijd is dan ook een van de ‘uitdagendere’  activiteiten van het jaar: samen met je maatje proberen de par van de baan te spelen of zelfs daaronder te scoren. Joost Leijten en ondergetekende spelen dit toernooi al een aantal jaren mee, leuk om te trachten de gehaalde score van het jaar daarvoor te verbeteren.

Andere spelvorm
Het toernooi werd dit jaar gespeeld volgens de regels van Texas Scramble: beide deelnemers (van het setje) slaan af en de beste bal/ligging wordt gekozen om dan weer verder allebei van die plaats te slaan, beste bal kiezen en zo verder tot de bal in de hole verdwijnt. Na 18 holes worden alle strokes geteld en word er een vierde deel van de beide opgetelde playing HCP afgetrokken. In ons geval waren het 6 slagen die we van het totale aantal mochten aftrekken. Een uitdaging!

Flightgenoten
Het was met recht ‘genoten’ want Joost en ik speelden in een flight met Paul Baarbé en Iwan Pinas. Twee serieuze doch humorvolle golfspelers. Paul moest nog even in zijn ritme komen, maar geïnspireerd door de mooie slagen van Iwan, sloeg hij de ballen hoger dan ooit tevoren! En de met ‘secuur technisch’ uitgevoerde knikkerballen werden er parren gescoord.

Het setje ‘Maximum Koppel’ speelde ook verdienstelijk, waar de een ’n misslag maakte kon de ander de hole redden door een mooie bal op de fairway of green te plaatsen. Op hole 15 een hoogtepunt toen Joost zijn bal met een mooie boogbal op anderhalve meter van de hole wist te plaatsen. We besloten dat ik toch ook nog zou slaan: we staan tenslotte op de golfbaan om te golfen… Het resultaat was dat mijn bal nog dichter bij de hole landde! Hilariteit en de complimenten van Paul en Iwan!
Tijdens de ronde werden we getrakteerd op aardbeien met slagroom en voor de liefhebbers een glaasje koele prosecco, heerlijk bij de zomerse temperaturen. En door de fraaie temperatuur konden we na afloop nog lang genieten op terras.

Uitslag
Neary: Willem Demper

Birdies
Die leverde overigens bij deze wedstrijd geen balletjes op maar wel waard om te vernoemen!

Jan Bommel/Ron v.d. Sluis: 1 birdie
Ronald Janze/Els Lutgerink: 1 birdie
Jacques/Marian Verasdonck: 2 birdies
Yvonne Tuin/Willem Demper: 2 birdies