Fatsoen, timing, begrip, kort lontje?

Helaas, allemaal zaken die je tegenwoordig op onze leuke Golfvereniging tegenkomt. Op de tweede damesmiddag van dit seizoen, was dat helaas (weer) het geval.

Nadat alle deelnemende dames om 13.00 uur naar hun startholes waren gelopen, trof de flight met Yvonne Tuin, Monica Leijten en Gea Noë op hole 9 nog 2 dames aan die net afgeslagen hadden. Van ons mochten ze de hole afmaken. Echter, er waren op hole 8 nog drie heren bezig, die, toen ze daar klaar waren doodleuk op hole 9 wilden afslaan terwijl wij klaar stonden om te beginnen. We hebben deze heren duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was omdat de damesmiddag om 13.00 (was inmiddels 13.15 uur) van start ging.

Mopperend en onder protest hebben de heren de hole verlaten. Later begrepen wij van één van de baanvrijwilligers dat er bij hem geklaagd was hierover. Maar, zoals op het bordje bij hole 1 te lezen staat, klachten bij de directie. Toch nog even nagekeken hoe laat de heren de baan in gingen. In het boek stond dat zij om 11.50 uur van start zouden gaan met 2 personen. Ze waren echter met z’n drieën. Dan moet je toch niet raar opkijken als je niet voor enen klaar bent... Overigens was dit niet de eerste keer dat we dit op een reguliere damesmiddag of toernooi tegenkwamen.
Zo, dit moest er even uit.

En dan nu de damesmiddag. Als altijd weer gezellig ondanks dat er slechts 16 dames meededen. Niet veel, maar misschien hadden een aantal dames het weerbericht te letterlijk genomen want het zag er niet al te best uit ‘s morgens. Gelukkig klaarde het snel op en we begonnen zelfs met een dun zonnetje. We speelden weer een stablefordwedstrijd en het moet gezegd worden, er waren veel hoge scores. Iedereen had er kennelijk zin in. Of, iedereen was nieuwsgierig naar de prijzen die Yvonne en Gea ditmaal weer aangeschaft hadden. Kan ook natuurlijk.

Sterspeelster vandaag was Marjolein Bosman met 40 punten. Zij sloeg de neary, een birdy, evenals Ineke Koper, en ging er ook nog met de eerste prijs vandoor. Respectievelijk beloont met een doosje damesmiddagballen, balletje birdy en (tromgeroffel) een gloednieuwe ballenhanger voor aan de tas met twee golfballen bedrukt met ons eigen logo van de damesmiddag.
Tweede prijs was voor Monica Leijten met 36 punten: voor haar de roze damesmiddag golfballen.

En dan ook nog prijs voor Lida van Oostveen, zij had zo goed gespeeld dat wij haar nog met een roze poloshirt met opdruk konden verrassen. (36 pnt).

Door het opgeklaarde weer konden we toch nog een terrasje pikken en onder het genot van een hapje en drankje al kwebbelend weer een geslaagde middag afsluiten.

Volgende damesmiddag is op 27 juni!

Gea Noë

Geplaatst op: 31-05-2022