Twee paashazen met 35 kuikens

Het is 2e paasdag, de zon schijnt en de paashazen hebben er zin in! Ze willen er vandaag een bijzondere dag van maken. De oren recht omhoog en overal kleine gele kuikens.
De 35 kuikens zijn keurig op tijd aanwezig, en zijn reeds verdeeld over de 9 verschillende hazenlegers. Ik mag starten op leger 8, samen met de kuikens Marjolein, Rie en Michiel. Wedstrijdvorm is stableford, met een extra dimensie op het puttenleger; chippen met 3 ballen op drie mogelijke paastargets. Klokslag 14.00 uur vliegen alle kuikens uit naar de verschillende legers. Het is een groot feest, de eieren vliegen in de rondte, en de oh ’s en ah ’s zijn niet van de lucht. Soms verdwijnt een ei in het water, maar dat mag de pret niet deren.
Niets kan het plezier bederven; de ene na de andere birdie wordt geslagen en ook de neary’s dragen bij aan een mooie dag voor iedereen. En voor degene zonder birdie, neary of topscore was er altijd nog het lonkende, ultieme leger 19. Waar weer een heerlijk hapje werd geserveerd door de brasseriehazen.
Rond 17.00 uur waren alle kuikens weer veilig terug onder vleugels van onze twee paashaas gastdames. Een ieder genoot aldaar van de services van de brasserie en wachten in spanning op de uitslag. Voor mij persoonlijk een bijzaak, maar goed dat is makkelijk zeggen nu.

Het is een goede gewoonte de uitslag te publiceren, en zal ik hieronder ook doen. Maar voor mij persoonlijk geldt dat ik vooral de gezelligheid, lekker sportief bezig zijn in de buitenlucht en hole 19 bijzonder waardeer.

Graag tot een volgende keer.

Uitslag
Birdies: Roy Bihari 2x, Wilfried Meun, Astrid Drenth, Desiree Overdiek, Martje Franse, Hermi de Rijk, Ronald Jantzee, Peter Roest en Gert Weijman.
Neary: Dames: niemand, Heren: Ad de Rijk

Dames
1. Ineke Koper 44 (42/2)
2. Martie Franse 36 (33/3)