Grote opkomst bij officiƫle start golfseizoen

Zaterdag 9 april

Het kan niet anders, met de Masters op Augusta in de VS voelden wij ons verwant: flinke koele wind bij hen over die grote oceaan, ook een stevige koude bries bij ons in Weesp. Maar dat niet alleen, ook hagel, een zware onweersklap en een fikse regenbui moesten we trotseren bij dit goed georganiseerde Voorjaarstoernooi. Mede georganiseerd in het teken van financiële hulp aan de dikke miljoen vluchtelingen die door de wrede oorlog in Oekraïne huis en haard moesten verlaten. De voor dat doel te verkopen golfballen bleken bijna niet meer voorradig voor de zondagse speler.

Dat er nog altijd geen mogelijkheid is om digitaal de steentjes bij te dragen, c.q. de bijdragen voor een toernooi te voldoen blijft in deze 21ste eeuw een punt van ontwikkeling.
Toch bleek ondanks het weer iedereen tevreden toen onze flight na achttien holes het clubhuis binnenkwam en de meeste deelnemers zich reeds laafden aan een warm hapje en – zo te zien – een veelal koud drankje.

Voor Tiger Woods, de groene Augusta colbert-winnaar van twee jaar geleden, helaas geen glorie op zijn derde dag met 7 boven par. Zijn herstel na een zwaar auto ongeluk zal hem zeker parten spelen.

Onze natte baan bleek voor drie dames en drie mannen geen probleem te zijn om door Henk Steffens aangemerkt te worden als de winnaars van dit Voorjaarstoernooi. Dat Henk door omstandigheden opnieuw de flightindeling op het laatste moment moest wijzigen zal niemand hem kwalijk hebben genomen. Zijn inzet blijft onomstreden en een warm applaus voor hem was dan ook zeker op zijn plaats.

Hopelijk zal morgen, zondag, de zon schijnen over de deelnemers van deze tweede dag van het toernooi..
By the way: een flinke duikboot voer mij weg van mijn eeuwige – leek wel – hoge handicap. Henk zegde toe alle uitslagen in te voeren.

Uitslagen
Birdies:  Sander Rensen en Wim Vinju
Neary Heren: Wim Vinju

Dames
1. Tini Brugman – 29 pt
2. Jacqueline v.an der Linden – 28 pt
3. Martje Franse – 22 pt

Heren
1. Pim Rijnders – 42 pt
2. Ben Brugman – 36 pt
3. Michiel Hiemstra – 35 pt

Pim Rijnders

Zondag 10 april

Door het aantal deelnemers is er zowel op zaterdag als op zondag het Voorjaarstoernooi gespeeld. Op zondag waren er 33 deelnemers. De weersomstandigheden waren deze dag uitstekend. Geen wind en een lekker zonnetje etc. Wat wil je nog meer? Iedereen stond te trappelen om de baan in te gaan. Een paar mensen konden nog een speciaal gedrukte bal bemachtigen (kopen) voor de aktie 'Help Oekraïne'. Alle ballen waren al snel uitverkocht. Het hele toernooi stond in het teken van dat goede doel. Iedereen heeft zijn steentje bijgedragen, spelers, horeca en bestuur. We zullen later bekend maken welk bedrag is gestort op rekening 555.

Uitslagen
Birdies: Bram van der Burg en Ad de Rijk
Neary Heren: Bram van der Burg

Dames
1. Yvonne Tuin– 39 pt
2. Astrid Bonefaas – 36 pt
3. Hermi de Rijk – 34 pt

Heren
1. Willem Demper – 36 pt
2. Tim Kolk – 36 pt
3. Ad de Rijk – 35 pt

Iedere winnaar won een fles wijn.
Omdat Tim wel prima golft maar gezien zijn leeftijd nog niet aan de alcohol mag heeft hij twee dozen ballen gekregen en is de fles wijn naar zijn marker en Oma Marjolein Bosman gegaan.

Henk Steffens

Geplaatst op: 12-04-2022