Team 1-36 holes stelt zich voor

De NGF C-competitie 2022 gaat weer van start van 8 april tot en met 6 mei. Op de vrijdagen wordt er door de teams van onze golfvereniging gespeeld tegen teams van andere verenigingen. De captains van de teams stellen zich de komende tijd voor in deze rubriek.

Van welk team ben je captain, hoe lang bent je al captain en hoe ben je in deze functie van het competitieteam terecht gekomen ? Wat zijn je taken als captain?

Goedendag, ik ben Max Dolfin, de (vervangend) captain van Team 1- 36 holes. Dit betekent dat wij in de ochtend 18 holes spelen als foursomes matchplay met daarna een lunch. In de middag spelen we single matchplay van 18 holes.

Wat is de samenstelling van het team en hoe is deze samenstelling tot stand gekomen?

Wij spelen met drie heren en drie dames en het is een vriendenteam, we kennen elkaar, hebben dus elkaar opgezocht en gevraagd aan de club of we samen een team konden vormen. Adri de Kok, Max Dolfin, Martin Scholten, Aaltje Snijder, Tini Scholten en Carla Dolfin zijn onze teamleden, aangevuld met de reserves Loes en Wien Philips.

Kan je de voorbereidingen van het team van de afgelopen maanden voorafgaand aan de competitie beschrijven?

Wij bereiden ons voor met heerlijke etentjes, onze captain is 6 weken oefenen in warmer streken en verder hebben we als team natuurlijk de onvolprezen competitie-training van Roderick Paardekoper.

In 2019 is de competitie voor het laatst gespeeld. Hoe is deze toen voor je team verlopen? Kan je een leuk en memorabel moment van dat competitiejaar  beschrijven?

Het gaat de eerste keer worden dat we deze competitie samen gaan doen en we verheugen ons hierop. Ik kan dus helaas nog geen sterke verhalen vertellen.

Op welke dag treedt het team op als gastheer? Wat wordt er op de dag van jou en de teamleden verwacht?

Op 22 april zijn we het ontvangende team, dan spelen we zelf niet maar proberen de teams in onze poule op een leuke manier te ontvangen; er is koffie met iets lekkers, daarna wordt er (tegen betaling uiteraard) een lunch geregeld en na afloop bieden we een hapje en een drankje aan. De tegenstanders doen om de beurt hetzelfde en de ervaring leert dat aan het eind van de competitie met 24 vrienden aan het golfen bent, je deelt dan ook samen de paar ups en de vele downs die allemaal bij onze sport horen. Gelukkig lijkt corona wat op zijn retour en mogen we over een maand los.

Geplaatst op: 06-03-2022