Team 1-18 holes stelt zich voor

De NGF C-competitie 2022 gaat weer van start van 8 april tot en met 6 mei. Op de vrijdagen wordt er door de teams van onze golfvereniging gespeeld tegen teams van andere verenigingen. De captains van de teams stellen zich de komende tijd voor in deze rubriek.

Van welk team ben je captain, hoe lang bent je al captain en hoe ben je in deze functie van het competitieteam terecht gekomen? Wat zijn je taken als captain?

Mijn naam is Bram van der Burg en ik ben captain van Team 1-18 holes.
Dit is het eerste jaar voor mij dat ik dit ga doen. Ik ben benaderd door Yvonne Tuin die in het team speelt, maar ook nog de Damesmiddag organiseert. Ook zit ze nog in de wWedstrijdcommissie, waardoor ze aangaf wat meer tijd voor deze bezigheden nodig te hebben.
Mijn taken zijn het indelen van de wedstrijdopstellingen, wie speelt waar en wanneer. Verder ook het regelen van de hapjes en drankjes als we gastvereniging zijn van de overige poulegenoten; tevens de spelerslijsten toesturen naar onze tegenpartijen. En natuurlijk de communicatie verzorgen met de NGF-coördinator en ons team.

Wat is de samenstelling van het team en hoe is deze samenstelling tot stand gekomen?

Dit team heeft als speelsters/spelers: Yvonne Tuin, Marjolein Bosman, Gerard Stevens, Carlos Jorge dos Santos, Hans van Santen, Durk Jager, Willem Demper en als vaste reservespeelster Gea Noë.
Ik ben in dit team gekomen toen Jo Suwarganda zijn gezondheid te wensen overliet en hij niet meer mee kon doen. Dat was (denk ik) in 2015. Een jaar later kwam Hans van Santen ons versterken, omdat Wiesje ook stopte i.v.m. de intensieve verzorging van Jo.

Kan je de voorbereidingen van het team van de afgelopen maanden voorafgaand aan de competitie beschrijven?

Niet van alle spelers. Wel van de meeste speelsters/spelers (zeven stuks) die onze jaarlijkse wintertraining hebben gevolgd. Compleet met een tactische bespreking na afloop in het clubhuis of Restaurant Tong AH.

In 2019 is de competitie voor het laatst gespeeld. Hoe is deze toen voor je team verlopen? Kan je een leuk en memorabel moment van dat competitiejaar beschrijven?

Het team was in 3 jaar tijd gepromoveerd naar de hoofdklasse; het bleek dat we hier niets te zoeken hadden. We werden alle vier de wedstrijden met ruime cijfers verslagen en eindigde dus dan ook als laatste. Och wat hadden we goede hoop.

Welke spelvorm wordt er gespeeld in jullie poule? In welke poule ben je voor 2022 ingedeeld en naar welke partijen kijk je het meest uit?

Wij spelen weer in de hoofdklasse, ondanks de laatste degradatie in 2019. Door een tekort aan deelnemers in de hoofdklasse zijn we dus zonder te spelen weer gepromoveerd. Raar maar waar!

Er wordt de eerste 9 holes individueel Matchplay gespeeld en de tweede 9 holes in tweetallen (Greensome).
Naar natuurlijk alle partijen, kijken of er iets te halen valt. Ook kijk ik uit naar de nieuwe banen, in Enschede (Spielehof) – Swifterbant (Shortgolf) – Putten en Zeewolde, waarop we spelen. Bij geen van vieren hebben we eerder gespeeld met ons team.

Op welke dag treedt het team op als gastheer? Wat wordt er op de dag van jou en de teamleden verwacht?

Wij zijn op de laatste competitiedag, 6 mei, de gastheer. Als ik drie dagen van tevoren de spelerslijsten van de andere teams heb gekregen, ga ik vervolgens de kaarten invullen. Zodat de bezoekende teams weten tegen wie ze spelen en hoe laat de starttijden zijn. Natuurlijk doe ik een welkomstpraatje met uitleg over de baan, dit alles onder het genot van een kop koffie of thee met wat lekkers. Daarna kunnen de teams de baan in onder begeleiding van onze teamspeelsters en -spelers.

Geplaatst op: 28-02-2022