Team 4 stelt zich voor

De NGF C-competitie 2022 gaat weer van start van 8 april tot en met 6 mei. Op de vrijdagen wordt er door de teams van onze golfvereniging gespeeld tegen teams van andere verenigingen. De captains van de teams stellen zich de komende tijd voor in deze rubriek.

Van welk team ben je captain, hoe lang bent je al captain en hoe ben je in deze functie van het competitieteam terecht gekomen? Wat zijn je taken als captain?

Mijn naam is Jan Bommel en ik ben de captain van Team 4. Ik doe dit voor de eerste keer. Ik heb wel 5 jaar aan de C-competitie deelgenomen. Kees Braam was jarenlang de captain, maar Kees is helaas gestopt met spelen bij de golfvereniging. Toen ben ik, of ik wilde of niet, door het team aangewezen als de nieuwe captain.

De taken van de captain zijn het aanmelden van de spelers bij de organisator van de bepaalde wedstrijddag. Als ons team de gastheer is, op vrijdag 15 april, ontvangen wij de spelers van de andere teams en verwerken de uitslagen van de gespeelde wedstrijden in het NGF competitiesysteem.

Wat is de samenstelling van het team en hoe is deze samenstelling tot stand gekomen?

Afgelopen jaar zijn drie spelers van het team gestopt met spelen voor het competitieteam. Gelukkig zijn in korte tijd vervangers in de vereniging gevonden. Het team bestaat nu uit Astrid en Albert Drenth, Ineke Koper, Driekes van der Weert, Jan Bommel, Gert Weijman, Coos de Nijs en Wil Kok.

Kan je de voorbereidingen van het team van de afgelopen maanden voorafgaand aan de competitie beschrijven?

Tot op heden heb ik als captain nog maar weinig contact met de spelers gehad. Wel ben ik bezig geweest om voor de nieuwe spelers het nieuwe tenue te bemachtigen. Gelukkig waren de ’oude’ spelers bereid het, nog nieuwe tenue, te verkopen. De komende weken wordt met de spelers de voorbereiding geregeld, zoals het reizen naar de gastbaan, eventuele trainingen en uiteraard ook de indeling vooraf.

In 2019 is de competitie voor het laatst gespeeld. Hoe is deze toen voor je team verlopen? Kan je een leuk en memorabel moment van dat competitiejaar beschrijven?

In 2019 was de laatste keer dat competitie gespeeld is, voor de coronapandemie. Dat jaar is goed voor het vierde team verlopen. We wonnen iedere wedstrijd en werden daardoor kampioen, wat erg onverwacht was. Waren wij wel zo goed of waren de andere teams minder goed? De stemming was toen fantastisch: we waren zo blij als een stel jonge honden. Door de winst in de poule zijn we gepromoveerd naar de 1e Klasse. Maar omdat er een aantal spelers zijn vertrokken, zal het moeilijk zijn om ons in de nieuwe klasse te handhaven.

Welke spelvorm wordt er gespeeld in jullie poule? In welke poule ben je voor 2022 ingedeeld en naar welke partijen kijk je het meest uit?

De poule waarin wij spelen, wordt matchplay gespeeld. De eerste negen holes speel je één tegen één. De tweede negen holes speel je met twee spelers van het team, 'Best ball'. Beiden slaan af en je gaat verder met de beste bal. En dan speel je om en om naar de hole.

Op welke dag treedt het team op als gastheer? Wat wordt er op de dag van jou en de teamleden verwacht?

Het vierde team is de tweede speelronde de gastheer op onze golfbaan, wat inhoudt dat we de andere teams verwelkomen en waar nodig begeleiden. In de baan zal het team zich verdelen en zullen ze, indien nodig, de gasten helpen. Na afloop, als de uitslagen van de verschillende partijen binnenkomen, verwerk ik die in het systeem, zodat de uitslag meteen beschikbaar is voor iedereen.

De wedstrijden, uitslagen en poulestanden van het vierde team zijn terug te vinden op de website van de NGF

Geplaatst op: 13-02-2022