Op een kletsnatte baan

Een stevige wind, maar droog en af en toe een zonnetje. Opkomst een mens of 25 die door de wedstrijdleiders Martijn van den Berg en Ad de Rijk in evenwichtige flights werden ingedeeld. 18 holes op een kletsnatte baan is zeker voor beginners en daar reken ik mijzelf toe, een heel avontuur.

Mijn eerste krachtige afslag op hole 3 had een mooie vlucht maar belandde als treurige afzwaaier in de sloot. Mijn flightgenoten Desiree Overdiek en Gert Weijman keken bekommert toe maar gaandeweg ging het beter door toepassing van het geleerde in de lessen van onze pro Roderick Paardekooper. Het werd zo een sportieve en leuke middag met wisselende scores en soms verrassend goede slagen. Vooral Gert lette goed op en zag streng toe op de correcte notering van het aantal slagen. Om een uur of half vijf was iedereen binnen voor de 19e hole en de prijsuitreiking.

Birdies
Quino van der Velden, Walter de Vos en Sander Rensen.

Uitslag dames
1. Astrid Drenth: 26 pt.
2. Desiree Overdiek: 24 pt.
3. Hermi de Rijk: 23 pt.

Uitslag heren
1. Fred Winnubst: 40 pt.
2. Michiel Hiemstra: 35 pt.
3. Joost Leijten: 34 pt.
4 en 5: Fred Nelis en Walter de Vos met 33 pt.

Fred Winnubst

Geplaatst op: 06-02-2022