De laatste instuif van 2021

Met 15 instuivers speelden we vandaag de allerlaatste instuif van dit seizoen.

Vorige week hadden we al van een aantal mensen gehoord dat ze er vandaag niet bij konden zijn. En de weersverwachting was natuurlijk ook niet om blij van de worden.  Iedereen die hier naar geluisterd heeft en daarom thuis is gebleven, heeft het mis gehad. Er stond af en toe een stevige wind, maar we hebben geen spat water gehad.

We hadden voor vandaag een “snelle” spelvorm bedacht. Iedereen speelt twee keer hole 1 t/m 9. Bij elke hole moest je van de twee keer de beste score opschrijven. Na afloop deze beste 9 uitslagen optellen en verminderen met de helft van het extra aantal slagen. Had je in de eerste ronde een birdie geslagen, dan kon je in tweede ronde na twee slagen de bal gewoon oprapen…..
Had je in eerste ronde 5 slagen nodig gehad om uit te holen, dan kon je dat in tweede ronde proberen te verbeteren.

Zoals gebruikelijk na afloop de prijsuitreiking.

Daarna werden we door Paul Baarbé bedankt voor onze inzet van het afgelopen jaar. We hoorden dat Loes en Wien namens alle instuivers een prachtige bos bloemen hadden gekocht, een fles van onze favoriete wijn en een geweldige bon van een tuincentrum.
We willen alle instuivers hiervoor bedanken!!!!

Eerder hebben we overwogen om misschien te stoppen met het organiseren van de instuif. Maar nog steeds vinden we het leuk om elke woensdag zoveel bekende mensen te zien, het verdelen van de flights, steeds een andere spelvorm te bedenken. We hebben besloten om het nog een jaar te doen.

De uitslag
Birdies: Peter Roest, Driekes van der Weert. Sjoerd Bron 2X
De neary werd geslagen door Corrie Brandt

Dames en heren:

1.  21 slagen  Driekes van der Weert
2.  22 slagen  Ruud Andringa
3.  23 slagen  Marjolein Bosman

We hopen dat we volgend jaar het hele seizoen weer gaan instuiven en niet gehinderd zullen worden door Corona-perikelen. Dus tot ziens bij de eerste instuif volgend jaar na het voorjaarstoernooi! Of gewoon tijdens een rondje golfen.

Koos Tipker en Wil van Horssen

Geplaatst op: 20-10-2021