Water-putt

Op de laatste Damesmiddag van dit seizoen had de organisatie bedacht dat er nog één keer een fun-wedstrijd moest worden gespeeld. Dat ging als volgt: op alle holes waar er óver een sloot of vijver gespeeld moest worden, moest men afslaan en de bal vóór de sloot of vijver laten landen. Daarna volgens de regels verder spelen. Op de holes 1/10, 2/11 en 9/18, waar geen water in het spel is, hadden de organisatoren een putt-parcours uitgezet.
Het was de bedoeling de bal via de ingang van het uitgezette parcours in de holes te putten. Pech voor de dames die hun bal in één slag op de green sloegen want zij moesten evengoed via de ingang van het parcours proberen de bal in de hole te putten.
Voor diegenen die vaak moeite hebben de bal over de sloot of vijver te wippen was dit best wel een goede training. Daarom was er ook besloten om strokeplay te spelen (met aftrek van de halve handicap).

Uit de reacties (en eigen ervaring) was te merken dat het spelen op deze manier wel een dingetje was. Vooral het putten was een moeilijk nummer. Moet er wel bij vertellen dat de uitgezette putt-parcours niet eenvoudig waren. Vooral hole 2, toch al een lastige green, leverde de nodige moeilijkheden/hilariteit op.

Uiteindelijk heeft iedereen de wedstrijd keurig uitgespeeld en werd er nog lang over nagepraat.
Voor de statistieken: er waren 21 dames die hadden ingeschreven. Na afloop mochten wij nog twee vaste klanten ontmoeten die tijdelijk, vanwege blessures, niet mee konden spelen.

Dan hadden we ook nog een feestvarken. Yvonne Tuin was jarig! Er werd gezongen, er waren cadeautjes en bloemen. Ook de horeca werkte weer (feestelijk) mee. Bij het serveren van het gebruikelijke hapje kreeg Yvonne een heus vuurwerk aangeboden. Het was nog niet eens december!
En namens de deelnemers van dit seizoen was er een heel lief bedankje met cadeaus voor de inspanningen die Yvonne en Gea dit seizoen geleverd hebben.

Eindresultaat
Seizoenswinnares is Els Lutgerink. Zij heeft dit seizoen geen enkele Damesmiddag gemist, goed gespeeld en mocht daarom de wisseltrofee mee naar huis nemen en het komend jaar afstoffen. Zij werd verder verwend met een markerarmband, een beautypakket met een lekker luchtje en andere friemels die vrouwen nu eenmaal leuk vinden.

De uitslagen van vandaag: de beste prestatie leverde Astrid Drenth, tweede was Marjolein Bosman en de derde  prijs was voor Monica Leijten.

Wij kijken terug op een prettig seizoen en bedanken de dames, de horeca, Golfbaan Weesp en Golfvereniging Weesp voor hun bijdragen dit seizoen.
Tot volgend jaar!

Gea Noë en Yvonne Tuin