De jubileum putt wedstrijd

In de avondschemering van donderdag 23 september werden 44 enthousiastelingen de wei ingestuurd om te spelen voor de 'jade trofee'.
Een ontwerp van Bert de Haan (wie anders?) en vervaardigd door Wim Vinju met als relikwie de voet van de putter van Truman Johnson. Ik heb me laten vertellen dat de jade gelukkig nep is, anders had ik volgend jaar net als M. Rutten geen herinnering gehad aan de verdwijning van dit kleinood.
De trofee was in handen van Joost Leijten en de regelmatige bezoeker van onze golfbaan heeft kunnen zien dat Joost bijna dagelijks fanatiek heeft staan oefenen om die prijs te prolongeren. Ik mag al verklappen dat hij daarin niet is geslaagd, dus kan hij blijven trainen.

Onder leiding van Ad de Rijk en Martijn van den Berg was een parcours uitgezet waarbij op iedere green twee vlaggetjes als startpunt waren gezet. Een witte voor de green met dat nummer en een rode voor (normaal) de tweede negen. We moesten dus twee keer putten, eenmaal wit en eenmaal rood, en de score voor iedere hole opschrijven. De som van het aantal slagen was tevens de eindscore.

Na een goed uurtje waren we binnen en voordat de andijviestamp met gehaktbal werd geserveerd, kwam al snel de uitslag. Vier personen, te weten Monica Leijten (dus i.p.v. Joost), Roy Bihari, Johan Hansma en ondergetekende waren ex aequo geëindigd met 36 slagen en mochten een verlenging spelen. Helaas was men vergeten de verlichte balletjes voor het nachtvlindertoernooi mee te nemen want het was al donker toen de ‘playoff’ kon starten. Monica en Johan vielen in de eerste ronde af en Roy was zo sportief mij te laten winnen.

Ook waren er een heuse aanmoedigingsprijzen ook wel poedelprijs genoemd die, hoe bestaat het, gingen naar Robert Verschoor en Diana Drenth, die elkaar al wat langer kennen.
Rest me nog te vermelden dat Astrid Drenth en Diana geen familie van elkaar zijn. We worden dus niet overrompeld door één en de zelfde familie.

En toen kon men aanvallen voor het avondeten.

Gerard Stevens

Bekijk de foto's