De verloren zonen zijn terug!

In aanwezigheid van onze Nestor, Gerrit de Vries, mochten Hans van Santen (en Yvonne en Trudy) eindelijk als opvolger van Gerrit acte de présence geven. De Fred Looijer Cup, een ontzettend leuk onderling toernooi voor teams uit de C-competitie. Gezelligheid, weerzien en gezonde spanning vooraf alom. Van start met negen flights via 'shotgun' waarin alle teams mooi verdeeld konden worden.

Ik ging van start met Tiny Scholten en onze verloren zonen Kees Braam en Carlos Dos Santos. Vanaf hole 7 starten dus, meteen over het water. Carlos moest duidelijk nog even wennen aan de baan en de afslagmatten. Voor Kees, Tiny en mijn persoontje bleef alles redelijk voorspoedig lopen op een enkel streepje na. Op hole 16 aangekomen en onder toeziend oog van twee andere flights sloeg ik mijn bal over de grond richting water. Of het nu baanmanagement was of niet, daar bestonden twijfels over, maar de bal kwam tegen het gele paaltje en wat volgde was een Par. Dit gaf eigenlijk mijn hele spel weer, goed, soms wat laf, ook weer de benodigde knikkerballen en zeker met een flinke dosis geluk. Meerdere malen merkte ik op dat Carlos en vooral Kees naar boven keken of ze boven mij een licht zagen branden. En Tiny? Nee Tiny niet, die was dat van mij wel gewend. Na 12 holes sloeg Carlos onder een oerkreet eindelijk zijn eerst Par en ging steeds beter spelen. Jammer dat hij niet voor de derde 9 holes mocht.

Terug in ons clubhuis even wat verwarring, want we waren niet ingedeeld op basis van de flights maar van de teams. Zo leuk en zoveel saamhorigheid met vooral veel nieuwsgierigheid wat de andere teamgenoten hadden gescoord. Nou dat viel binnen ons team (Beat) niet tegen, zou het dan toch?

Hier komen dan de uitslagen!
Birdies: Yvonne Tuin, Marjolein Bosman, Bram van de Burg, Melanie de Kok, Albert Drenth, Charl Neering, Jan Verhagen en Ad de Rijk zelfs 2x. (dat waren weer negen logo-ballen)

Neary dames: Marjolein Bosman
Neary heren: Charl Neering

Uitslag dames:
1. Yvonne Tuin (36 Stbf)
2. Astrid Drenth (34 Stbf)
3. Tiny Scholten (34 Stbf) maar met een net hogere handicap

Uitslag heren:
1. Jan Verhagen (41 Stbf)
2. Paul Baarbé (41 Stbf) met een hogere handicap dan mijn vaste golfmaat Verhagen
3. Roy Bihari (38 Stbf), ook Kees Braam had deze score, maar met een hogere handicap

Volledige uitslag teams:
1. Team Beat Scheidegger (36,17 Stbf)
2. Team Kees Braam (33,57 Stbf)
3. Team Peter Jager (33 Stbf)
4. Team Adri de Kok (31,57 Stbf)
5. Team Yvonne Tuin (28,22 Stbf)

Sponsoren: MP Installatietechniek uit Naarden, Golfbaan Weesp, Golfschool Weesp en de Wedstrijd- en Jubileumcommissie. Dank voor jullie prijzen!

En ‘last but not least’: fotograaf Jan Bommel die de hele middag op de gevoelige plaat heeft vastgelegd en de organisatoren van dit hele leuke evenement, Hans, Trudy en Yvonne.

Tot volgend jaar,

Paul Baarbé