Golfmaatje

Wat een leuk initiatief! Golfmaatje. Zoals waarschijnlijk iedereen van de ‘harde kern’ dit seizoen is opgevallen zijn er heel veel nieuwe leden op de club bijgekomen.
Voor vrienden, kennissen of echtparen is het niet zo moeilijk om samen de baan te verkennen, maar als alleenstaande is dat een ander verhaal. Het is altijd even wennen aan een nieuwe baan en soms lastig om je draai te vinden. Vooral voor nieuwkomers in de golfsport is onze wat kortere, waterrijke baan erg lastig. Tevens moet je wennen aan alle nieuwe gezichten van de vereniging.

Het is daarom dat Yvonne Tuin het initiatief genomen heeft om een systeem op te zetten voor de nieuwe leden om, samen met één van de reeds gesettelde leden, een afspraak te maken voor een verkenningsronde.
Zo’n leuk idee dat ik mij meteen daarvoor heb aangemeld. Zondag 15 augustus was het zover. Ik had een afspraak met Anneke Leideritz. Zij is jaren lid geweest van golfbaan Naarderbos (niet meer onder ons) en had door allerlei besognes al lange tijd niet meer gespeeld. Zij had zich aangemeld en was aan ondergetekende gekoppeld. En dat was reuzeleuk en gezellig. Hoewel Anneke uiterst bescheiden is, slaat ze toch een voortreffelijke bal. Het was echter wel te zien dat ze altijd op een lange baan heeft gespeeld. En dat is op ons mooie baantje wel even andere koek. Maar als je onze baan een paar keer hebt gespeeld en je aansluit bij de vele evenementen cq toernooien moet dat helemaal goed komen.

Na de eerste 9 holes die we gelopen hebben, even een koffietje op het terras en ook daar was onmiddellijk weer te merken dat Golfvereniging Weesp een oergezellige club is. We hebben niet lang met z’n tweeën aan tafel gezeten, al snel kwamen er allerlei mensen even gedag zeggen en sommigen schoven aan. Hoe leuk wil je het hebben?

Al met al voor mij, en hopelijk ook voor Anneke, een geslaagd evenement.
Ik kan het iedereen aanraden om ook eens te doen!

Gea Noë

Geplaatst op: 16-08-2021