Setjes met slechts een paar spetjes

De briefing was nog net droog maar al rap begon het met spetteren onder een dreigende hemel toen we naar onze holes liepen. Maar zowaar werd het droog exact voor de eerste afslag en droog bleef het totdat de tassen waren opgeborgen.
We begonnen dus aan ons Setjestoernooi waarbij het de bedoeling is dat de setjes van twee om en om afslaan en na de afslag ook om en om blijven slaan; je slaat dus de bal die je maatje heeft geslagen en dat voegt wel degelijk iets toe, best leuk eigenlijk.
Stel je maar voor dat je de bal in de bunker speelt en dat je maat er mee verder moet... mogelijk ook nog leuk dat er geen handicap wordt toegepast. Verder was er een puttingwedstrijd toegevoegd, die apart werd beloond.

Carla en ik vormden een setje en we speelden in een flight met Ad en Hermi de Rijk en dat was een heel leuke flight waarbij de resultaten, goede en slechte, met de nodige humor werden ontvangen. Puttjes werden gemaakt en gemist, water werd gevonden en overwonnen, afslagen lukten of gingen helemaal de mist in kortom: golfen. Wat leuk bleef was de stemming in onze flight en dat is best belangrijk.
Uiteindelijk verscheen er toch een dreigende bui en hoewel de flight voor ons nog probeerde om te vertragen en zodoende ons in de regen te krijgen lukte dat niet en wisten we droog te finishen.
Carla zag bij de puttingwedstrijd kans om een hole in one te maken en Margareet Stevens maakte er zelfs twee, voorwaar een prestatie.
De puttingwedstrijd werd gewonnen door Roy Bihari met 15 punten gevolgd door Margareet Stevens en Jannie Jobben met 14 punten.

Dan de uitslag van de 'echte' wedstrijd:
1. Monica en Joost Leijten met 73 slagen
2. Carla en Max Dolfin met 74 slagen
3. Ilse Oltmann en Michel Liverani met 76 slagen

Het werd bij hole 19 nog even heel gezellig met heerlijke hapjes en omdat Monica en Joost al best veel doen voor ons kluppie werd ik geroepen om een stukje te schrijven over deze succesvolle dag.
Bedankt Ilse, Henk Steffens, Ad de Rijk en Martijn van den Berg voor jullie goede zorgen.

Max Dolfin

Geplaatst op: 26-07-2021