Roze Damesmiddag

Twee roze poloshirts voor de winnaressen deze middag en een doosje roze ballen voor de andere prijswinnares van de derde Damesmiddag dit seizoen, daarover straks meer.

Twintig dames deden er mee om zo’n felbegeerd shirt in de wacht te slepen. Het was weer beregezellig. Als altijd op de Damesmiddag de praatjes: ‘Hoe gaat het met je?’, ‘Hoe is het met je man?‘, ‘Ga je nog met vakantie?‘, ‘Hoe is het met je been, rug, ogen of andere kwaaltjes?'. Vaste prik op deze middagen, lekker kletsen en ook nog een golfwedstrijdje spelen.

Vandaag speelden we weer een stablefordwedstrijd. Veertien dagen geleden moesten we, omdat de weergoden ons niet gunstig gezind waren de Damesmiddag afgelasten. Was toen toch nog wel een beetje Damesmiddag want we hebben met een aantal dames gezellig koffie gedronken in het clubhuis.

Ik was ingedeeld bij twee Drenth-tjes. Ofwel Astrid Drenth en Diana Drenth. Astrid is al vele jaren lid van de vereniging en Diana is nieuw. Voor laatstgenoemde was het de tweede keer dat zij deelneemt aan ons damesonderonsje. Zij heeft nog niet veel ervaring met golfen maar onder begeleiding van ons heeft ze toch prima meegespeeld.

Over de prijswinnaressen: eigenlijk was Monica Leijten de dagwinnares. Maar tevoren was bekend gemaakt dat er niet twee keer een poloshirt te winnen was. Zij had het shirt dus al. Voor haar was er dan ook een doosje roze ballen met opschrift ‘damesdag’. De twee winnaressen van vandaag waren Lony de Wit en Marjolein Bosman. Zij mochten beiden het poloshirt in ontvangst nemen. De neary was voor Tiny Scholten en de birdies werden geslagen door Marjolein en Monica.

Over de eerstvolgende Damesmiddag, – de fun wedstrijd – wordt nog zwaar gepiekerd. Dat het leuk gaat worden beloven we. Dus schrijf je vooral weer in. Tot de volgende keer!

Gea Noë

Geplaatst op: 07-07-2021