Feestje!

Dubbelfeest zelfs, niet alleen was de achterliggende gedachte van de organisatie de Bevrijding, maar het was tevens ook het eerste toernooi dat weer georganiseerd kon worden. Feestelijk dus. En dan ook nog in het jaar dat de vereniging 25 jaar bestaat! Hoeveel feest wil je nog meer?

Leuk alle vertrouwde gezichten, die we misschien in de afgelopen tijd mondjesmaat zijn tegengekomen, nu weer in een flight aan te treffen of na afloop op het geopende terras (op anderhalve meter afstand) weer eens konden spreken. Door de perfecte organisatie van de Wedstrijdcommissie, deze keer door Yvonne Tuin en Astrid Bonefaas, verliep deze coronaproofwedstrijd vlekkeloos. Iedereen was keurig op de aangegeven starttijd aanwezig en met af en toe een zonnetje was het eigenlijk weer ouderwets gezellig. Lekker spelen, een prima baan en gezellige flight.

Vlaggetjes en versnaperingen
De Jubileumcommissie had voor dit eerste toernooi op de greens de voor dit jaar speciaal ontwikkelde jubileumvlaggetjes neergezet (deze zullen het hele jaar blijven staan). Verder werd iedereen na het spelen van de eerste negen holes getrakteerd op super lekkere petit fours alsmede een glaasje oranjelikeur, een welkome verrassing na een poosje spelen. Of het mijn spel ten goede kwam is een ander verhaal, maar de eerste negen had ik zo goed gespeeld dat ik me wel een paar foutjes kon veroorloven.
Ook de horeca deed als vanouds weer zijn best inclusief de onmisbare bitterballen. Al met al weer een ouderwets gezellig toernooi en middag. Op naar het Voorjaarstoernooi!

De uitslag
Het echtpaar Dolfin (flightgenoten van ondergetekende) werden allebei derde. Max met 39 pnt. bij de heren en Carla bij de dames met 34 pnt.
Tweede was Charl Neering ook 39 pnt. maar lagere handicap en bij de dames Loes Philips met 35 pnt.

En dan tromgeroffel voor de nummers 1:
Ronald Janzee met 40 punten bij de heren en Gea Noë met 37 punten bij de dames.

Jammer natuurlijk dat er geen prijsuitreiking kon plaatsvinden aan het eind van de dag, maar alle winnaars zullen bij het Voorjaarstoernooi in het zonnetje worden gezet. Hopelijk zien we elkaar snel weer bij het volgende toernooi, we hebben nog wat in te halen!

Gea Noë

Bekijk alle foto's