Vandalen op de baan

In het weekend van 20-22 november hebben onbekenden tweemaal ingebroken op de golfbaan. De eerste keer is met de werkbuggy van de vereniging over de driving range gecrossed, waarbij de oefenbunker en de targets niet werden ontzien.

De buggies zijn de daaropvolgende nacht binnengezet. Dat belette de daders echter niet om nogmaals in de nacht het terrein te betreden. Na openbreken van de lockerruimte werd de aldaar geparkeerde werkbuggy gebruikt om niet alleen weer over de driving range te rijden, maar ook over de oefengreen en de green van hole 9. De buggy werd uiteindelijk op de rand van het water tussen de green van 9 en het terras achtergelaten.

Dit vandalisme heeft er onder andere voor gezorgd dat de driving range als een modderpoel achtergelaten is, twee buggies flink zijn  beschadigd en de deur naar de lockerruimte vervangen moet worden. De golfbaan heeft een beloning uitgeloofd voor de gouden tip en is bezig om de schade te verhelpen. Daarnaast worden maatregelen getroffen om dit in de toekomst te voorkomen. Als je iets gezien of gehoord hebt, meld dit dan aan de receptie.

Lockerruimte
Voor de huurders van een locker: de deur naar de lockerruimte wordt een dezer dagen vervangen en van een nieuw slot voorzien. Verdere informatie hierover zal door de golfbaan verzorgd worden. Er is gelukkig geen poging tot diefstal van golftassen gedaan. Let wel op als jouw tas in een locker staat dat deze niet automatisch verzekerd is. Deze verzekering dien je nameijk zelf af te sluiten.

Hans Schouten

Geplaatst op: 24-11-2020