Hogere wiskunde

Het is maar goed dat zowel Yvonne als ik bij de reken- (en taal-)les goed opgelet hebben op school, want we hadden op de Damesmiddag een spelletje verzonnen waarbij dit goed van pas kwam. We speelden ‘Hidden holes’, een spel waarbij men pas na afloop van de volledige ronde hoorde welke holes je mocht rekenen. We moesten de strokeplayscores noteren.
Na binnenkomst van de tweeëntwintig deelneemsters werden uit een zak met achttien kaartjes (voor elke hole één) er negen getrokken. Dat waren dan de ‘Hidden holes’. De nummers van deze holes werden medegedeeld aan de aanwezigen en daarna weggestreept. Daarna werden de overgebleven holes opgeteld en daar mocht men dan weer de helft van de playing handicap vanaf trekken.
Dat betekende bijvoorbeeld dat als iemand een birdie had geslagen, en dit net één van de weggestreepte holes was, pech had. Grote hilariteit alom. Want het kon ook nog eens voorkomen dat iemand die een hele slechte hole had gespeeld die niet hoefde te rekenen. Het werd een gereken van jewelste. Want er waren maar liefst drie dames met een zelfde score. Dus nog maar een kaartje uit de zak getrokken. Kortom, tot drie keer toe moest er opnieuw gerekend worden om de uiteindelijke winnaressen te kunnen feliciteren:
1e Vrony van Veen, 2e Liesbeth de Jongh en 3e Ilse Oltmann.
Zij kregen een mini-fruitmandje, ook wel Coronamand genoemd.
Marjolein Bosman sloeg de neary.

En dan hebben we het nog niet over het weer gehad. Het was een prima temperatuur wat vochtig, maar in ieder geval droog. Dus met andere ballen en clubs spelen. Dat was weer even wennen. Door de in het afgelopen weekend gevallen regen was de baan wat nat hier en daar maar ondanks dat hebben we toch deze dag weer heerlijk ‘geblubberd’. Wen er maar vast aan.
De volgende Damesmiddag is op 12 oktober. Wanneer we ons allemaal aan de strengere coronaregels houden, hopen wij jullie dan weer te zien voor de altijd gezellige Damesmiddag!
Tot dan.

Gea Noë