Dringend verzoek: blijf alert!

Op 18 augustus jl. zijn opnieuw aanscherpingen van de coronamaatregelen aangekondigd, zonder directe gevolgen voor de golfsport, maar wel met een dringend verzoek aan iedereen om zich aan de regels te houden. Mensen houden zich niet goed aan de regels, zegt de overheid, en daarom neemt het aantal besmettingen toe.

De boodschap van de overheid is duidelijk en we zien ook dat binnen onze golfvereniging grotendeels de regels worden nageleefd. Daarvoor willen we jullie bedanken. In de praktijk blijft het soms lastig om ons aan de regels te houden, heel af en toe zien wij dit terug op onze golfbaan. Tafels en stoelen worden wel eens naar elkaar toegeschoven en als er een regenbui is, dan willen we zo snel mogelijk droog staan en vergeten we de 1,5-meter richtlijn.

Als er een uitbraak plaatsvindt in het clubhuis, dan is het mogelijk dat het gebouw moet worden gesloten. Dit heeft economische gevolgen voor de horeca, maar mogelijk ook voor de vereniging, baan en de sport, en dus ook voor jou als golfer. Het is voor ons allen belangrijk dat alles toegankelijk blijft en dat iedereen veilig kan blijven werken. Er worden geen extra maatregelen genomen naar aanleiding van de persconferentie, maar we vragen je om alert te blijven en de richtlijnen te blijven volgen. Spreek elkaar aan en ontvang feedback ook niet als kritiek, samen staan we sterk. Het is een nieuwe realiteit waarmee we moeten ‘dealen’ en dat is wennen voor ons allemaal.

Nogmaals een dringend verzoek om de regels in acht te nemen. Bedankt voor je begrip en we hopen je snel te zien op de golfbaan.

Geplaatst op: 03-09-2020