Het jeukt…

Vrijdag 21 augustus vond het Extern toernooi plaats op Golfbaan Westwoud. Een prachtige baan in het westfriese landschap met talrijke bomen zoals linden, populieren en stoere zomereiken. Westwoud doet zijn naam eer aan. De golfbaan ligt in een sterk glooiend gebied dus is zeker een uitdaging. Hans Schouten gaf aan dat dit toernooi volgend jaar een andere naam gaat krijgen namelijk… het Buggy toernooi.

We werden hartelijk ontvangen met koffie/ thee en een grote koek. De stemming zit er al goed in, het maakt niet uit wie je bent… maar wie je kent. Om 13.00 uur was de shotgun en onze handen 'jeukten' om te beginnen. Het was prachtig weer met een stevige wind. Soms kon het gebeuren dat de bal daardoor uit de richting vloog en je moest wachten bij de bomenrij.

Tijdens de wedstrijd werd er water aangeboden... wat een service! En dan zat ik ook nog in een gezellige flight met Gea Noë, Willem Demper en Bert de Haan, de dag kon niet meer stuk. Tegen zessen kwam de hele club binnen en terwijl de uitslagen werden verwerkt genoten wij van een lekker biertje of wijntje.

Al wachtend op de uitslag merkte ik nog een uitslag op, maar dan op mijn armen… Ik had beter moeten weten, in een woud met eiken zijn er natuurlijk processierupsen... wat heeft dit beestje veel brandharen!

Uitslag
Tijdens het eten kwam de uitslag van de wedstrijd, Mark Goudberg en ik waren totaal verrast en superblij.
Er was slechts één birdie geslagen door Kees Eitjes.

Neary: Erik Hansma
Longest drive heren: Ferdinand Vermeulen
Longest drive dames: Astrid Bonefaas

Dames
1. Ria Oostveen: 36 punten
2. Tiny Scholten: 33 punten
3. Ilse Oltman: 31 punten

Heren
1. Mark Goudberg: 35 punten
2. Erik Hansma: 34 punten
3. Jan Koppen: 33 punten

Alles overziend… wat hebben we een prachtige dag gehad!
Hans Schouten en Paul Baarbé, hartelijk dank voor de organisatie en alle flights natuurlijk!

Ria Oostveen

Geplaatst op: 24-08-2020