C-competitie 2020

Vandaag, vrijdag 8 mei, zou de C-competitie 2020 worden afgerond.

Vijf teams van Weesp zouden er dit jaar meedoen in de jaarlijkse competitie met andere  verenigingen. Alle voorbereidingen waren getroffen, teams samengesteld, nieuwe outfits aangeschaft, flink geoefend, we waren er klaar voor! Een onzichtbare vijand gooide roet in het eten, voorlopig geen golf! De teleurstelling was groot.

De NGF was gelukkig daadkrachtiger dan de KNVB (misschien minder financiële belangen), de beslissing was snel genomen. De hele competitie werd afgelast. Nu brengt zo’n competitie heel wat voorbereidingen met zich mee. In september zijn al de eerste vergaderingen met de coördinatoren, daarna volgt een uitvoerig traject met indelingen en teamopgaven, uitnodigingsbrieven, overleg met de baaneigenaren en communicatie met de captains van de teams.

Vrije uurtjes
Gedurende vijf jaar was de coördinerende rol in handen van Gerrit de Vries. Hij heeft er heel wat vrije uurtjes in gestoken om de jaarlijkse competitie van onze vereniging  op rolletjes te laten lopen. Dat is hem fantastisch gelukt. Vorig jaar had Gerrit al aangegeven het stokje over te willen dragen en als zijn opvolger heeft Hans van Santen zich beschikbaar gesteld. Het was natuurlijk de bedoeling op na afloop van de competitie Gerrit eens flink in het zonnetje te zetten en hem te bedanken voor zijn inzet. Henk Steffens, voorzitter wedstrijdcommissie, heeft echter een vooruitziende blik gehad en we hebben Gerrit, voordat alle samenscholingen werden verboden, al bedankt met een passend geschenk.

Ter afsluiting van de competitie willen we toch nogmaals via deze weg Gerrit bedanken voor zijn inzet. Jammer genoeg hebben we hem geen kampioenschappen te bieden dit jaar, maar namens alle teams reuze bedankt!

We wensen Hans van Santen veel succes met de coördinatie van de competitie voor het jaar 2021, met of zonder mondkapje.

Namens de wedstrijdcommissie
Yvonne Tuin