Acht deelnemers en een ...

De dagen worden inmiddels flink langer, de bollen gaan in bloei en het eerste kievitsei is gevonden. Kortom, de lente is echt in aantocht. Mijn golfhart begint dan toch wat harder te kloppen, het plezier is echter de laatste weken behoorlijk verstoord door storm en veel regen. Ik geloof niet dat ik hier de enige in ben gezien de stilte op de baan de afgelopen weken. Met een aardige weersvoorspelling voor de maandag en geen al te grote hoeveelheid regen op de zondag had ik de ‘stoute’ golfschoenen weer aangetrokken en was richting Weesp vertrokken.
Bij binnenkomst was opperhoofd Bert de Haan weer in functie, er waren al wat ballen gedoneerd in de blauwe emmer. Na een gedwongen pauze van een week of vier werd er weer Balletje-balletje gespeeld. Na de nodige kopjes koffie werden de flights ingedeeld met behulp van het trekken van genummerde kaarten. Drie drieballen gingen de baan in voor een ronde golf met als spelvorm strokeplay minus de helft van de playing handicap. Ik zat met Bert de Haan (hoe krijgt hij het toch iedere keer weer voor elkaar werd al gezegd...) en Jos Smeehuizen in de flight en startten op hole 2. Weinig wind, een zonnetje en de baan weer een stuk droger dan afgelopen vrijdag.

Ik begon nog wat matig, als je een hole slecht speelt dan verknal je het maar gewoon goed. Ik werd even bang dat ik daarna een stijgende lijn te pakken had, want bij hole 3 had ik, na een prima afslag, toch echt 7 slagen nodig om uit te holen. Dan maar genieten van mooi weer en in goed gezelschap buiten vertoeven dacht ik. De neary was op hole 4 en 13, door onze flight voor ons per abuis bij hole 3 gezet, maar gelukkig tijdig gecorrigeerd. Bij aankomst op de teebox van hole 4 lag de neary prachtig middenop de green, een prima prestatie van Driekes van der Weert. Mijn stijgende lijn eindigde hier abrupt, mijn bal landde binnen een meter van de hole. Ik wist er een birdie van te maken en won hiermee uiteindelijk ook de neary.

Vol nieuwe goede moed ben ik verder gegaan, zoals altijd golvend met ups en downs. Bij hole 6 wat geluk: het flopshot bij de bunker mislukte, mijn bal kwam tegen de rand aan, maakte een sprongetje in de lucht, om binnen een puttlengte van de hole tot stilstand te komen. Zo gingen we verder, op een enkele spat na bleef het gelukkig droog. Jos ontdekte nog een ‘nest’ in een van de knotwilgen aan de waterkant bij hole 1, er lagen drie golfballen in waar Jos zich graag over ontfermde. Na een kleine drie uur bikkelen zaten we weer gezellig aan de grote tafel in het clubhuis.

Onder het genot van warme chocolademelk met slagroom of andere lekkere dranken werden de scores uitgerekend en de ballen verdeeld. De uitslag volgt hieronder. Tot aan het Voorjaarstoernooi wordt er nog drie keer Balletje-balletje georganiseerd, dus kom de komende weken op de maandagochtend voor 10.15 uur naar het clubhuis om mee te spelen. De inleg is een (zo goed als nieuwe) golfbal.

Uitslagen
Ilse Oltmann (70 slagen netto)
Kees Eitjes (72 slagen netto)

Birdies: Kees Eitjes en Ilse Oltmann