Zoek de verschillen... (met vorige week)

Het was een druk weekend met wintertraining, Sinterklaas vieren en op zondag de Golferspoint Wintercup. Er is helaas veel regen gevallen, de baan was op zondag al behoorlijk nat. En in de nacht van zondag op maandag en in de vroege ochtend vielen er ook nog een paar flinke plensbuien. De weersvoorspelling beloofde niet veel goeds: harde wind en veel regen en buien.

Positief ingesteld als ik ben (sommige mensen noemen dit ook wel eens koppig of eigenwijs) toch mijn golfkleding aangetrokken en op pad gegaan. En wat schetst mijn verbazing terwijl ik in het zonnetje op de snelweg Almere uitrijd? Wederom een prachtige felle regenboog in het Westen, exact dezelfde plek als vorige week. Zou dat toeval zijn? Je weet het natuurlijk niet.

Weinig auto’s op het parkeerterrein, bij binnenkomst alleen Lucas Mooij en Bert de haan aanwezig. Ik heb er het volle vertrouwen in dat er nog meer mensen positief ingesteld zullen zijn en ga mijn spullen pakken. Geen flightindeling vandaag, de kaarten worden genummerd en we mogen er allemaal 1 trekken. Een flight van 2 en een flight van 3 gaan de baan in. Inderdaad, slechts 5 deelnemers.

Natte baan
Het zonnetje schijnt, er staat geen zuchtje wind. Hoe bijzonder is dat gezien de weersvoorspelling? Slechts tweemaal was korte tijd een jas en paraplu nodig, de weergoden waren ons erg goed gezind vandaag. De baan enorm nat, de greens nog goed bespeelbaar. Af en toe even zoeken naar een diep ingebedde bal, maar we hebben ze allemaal gevonden. Net als vorige week, prachtige slagen afgewisseld met geklungel, maar de constante factor is de gezelligheid onderling.

Na drie uur terug in het clubhuis, ons opperhoofd Bert de Haan heeft vandaag niet meegespeeld en is inmiddels naar huis. Kees Eitjes neemt de honneurs waar. Onder het genot van warme chocolademelk met slagroom, absoluut verdiend vandaag, worden de scores uitgerekend. Geen birdies vandaag, vanwege het lage aantal deelnemers was ook besloten geen neary in te zetten. De ballen uit de emmer werden verdeeld tussen de nummers 1 en 2 vandaag.

Al met al weer een geslaagde editie van Balletje-balletje. Volgende week kunnen de heren opgelucht ademhalen, deze dame is dan een keer niet aanwezig. Of zoals iemand deze week opnieuw zei: eindelijk weer een eigen klassement voor de heren. Tenzij er natuurlijk dames zijn die de eer hoog willen houden!

Uitslag
Ilse Oltmann (34 stablefordpunten)
Michiel Hiemstra (32 stablefordpunten)
Kees Eitjes (24 stablefordpunten)