Dubbel plezier!

Een gezamenlijke Dames- en Herenmiddag: dubbel plezier dus! Ter afsluiting van het seizoen werd voor de tweede keer een wedstrijd georganiseerd waaraan de trouwe bezoekers van zowel de Dames- als Herenmiddagen konden deelnemen.
De opkomst was bijzonder goed. Voor een beetje vlotte doorloop hadden we bedacht dat we als spelvorm Texas Scramble zouden spelen. Ruim 40 deelnemers werden door Yvonne Tuin zorgvuldig ingedeeld in een flight waarbij de handicap ongeveer gelijk was aan de andere flights. Wel waren de heren in de meerderheid maar dat was bij dit spel alleen maar handig.
Na een welkomstwoord van Yvonne en de uitleg van de Texas-regels gingen de deelnemers van start. Ondergetekende speelde met Kees Eitjes, Barry Jaspers en Cisca Veldhuizen. Erg gezellig en dit was voor onze flight weer zo’n dag dat (bijna) alles lukte. Mooie afslagen van de heren en vooral prima chips en putts van de dames. We hebben gewonnen!

Terug in het clubhuis kon iedereen zijn consumptiemuntje inleveren voor een versnapering die beschikbaar gesteld was door de heren van de golfbaan en de Brasserie, vanwege het feit dat deze middag verplaatst was van de 21ste naar de 28ste oktober, in verband met een plotseling evenement waar zowel de golfbaan als de horeca groot belang bij hadden.
Vervolgens was het woord aan Bert de Haan die in zijn dankwoord alle baanvrijwilligers bedankte voor het onderhoud van de baan. Verder kondigde Bert aan dat hij volgend jaar met zijn maatje Wim Vinju graag weer de Herenmiddag gaat organiseren.
Yvonne en ik werden genoemd met betrekking tot het enthousiaste werk voor de Damesmiddagen. Ook wij zijn van plan volgend jaar de organisatie weer op ons te nemen.
En dan de horeca. Helaas gaat Helen, die de horeca runt op de meeste maandagmiddagen, ons verlaten. Heel erg jammer, als dank was er voor haar een klein bloemetje en een heerlijke fles wijn.
En toen nog een optreden van Loes Philips. Namens alle dames had zij een lovend woord voor de organisatie van de Damesmiddagen. Zij refereerde aan de gekke en gezellige funwedstrijden die we het afgelopen seizoen hebben gespeeld, afgewisseld door de middagen waarop voor de seizoenswinst stableford werd gespeeld. De Wedstrijdcommissie ontving een mooi versierde fles wijn en een cadeaubon.

De prijzen
Zoals eerder genoemd werd de dagprijs gewonnen door Cisca Veldhuizen, Kees Eitjes, Barry Jaspers en Gea Noë (54 slagen). Een mooi kaaspakket, beschikbaar gesteld door de heren van de golfbaan (Friso en Gerhard).
De tweede prijs was voor de flight van Marjolein Bosman, Bert de Haan, Aloys Kroeze en Adri de Wit (58 slagen). Zij ontvingen een goede fles wijn.
De derde prijs bestond uit een zak golfballen te verdelen onder Loes Philips, Melanie de Kok, Ben Bruggeman en Wien Philips (eveneens 58 slagen). Deze ballen werden beschikbaar gesteld door Thea van Gelderen.

Seizoensprijs Herenmiddagen
Bij de dames waren de seizoensprijzen al eerder uitgereikt maar de heren moesten dit nog doen. Hieronder een soort jaarverslag van de Herenmiddagen. Waarschijnlijk heeft Bert de Haan statistiek gestudeerd want de gegevens die ik kreeg aangeleverd waren tot in de puntjes bijgehouden. Komt ie.

Aan de Herenmiddagcompetitie hebben in totaal 50 deelnemers meegedaan. Er werden in totaal 64 birdies geslagen. Birdiekoning dit jaar was Roy Bihari die een knotsgekke birdie ontving (zie foto).

De totale uitslag over 13 middagen ziet er als volgt uit:
1. Peter Jager met 175 punten, hij krijgt de wisseltrofee en mocht als eerste een keuze maken uit een aantal golfcadeaus met de bijbehorende fles wijn.
2. Gerard Stevens met 162 punten, ook een mooi golfcadeau en de wijn.
3. Ferdinand Vermeulen met 144 punten voor hem het overgebleven cadeautje en eveneens een fles wijn.

Het was vandaag een extra gezellige bedoening met dit gemengde gezelschap. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar!

Gea Noë en Yvonne Tuin

Geplaatst op: 30-10-2019