Oh what a night…

Het najaar is aangebroken, het wordt vroeg donker. De hoogste tijd voor het Nachtvlinderstoernooi. Vorig jaar voor het eerst gespeeld, dit jaar opnieuw opgenomen in de planning. De weergoden hebben de laatste weken vele stortbuien op ons afgevuurd. Er mochten sinds een aantal dagen al geen trolleys meer in de baan. Met knikkende knieën bekeken we de weersvoorspellingen, van veel regen naar droog met een zonnetje.

Vrijdagmiddag zag het er toch redelijk uit, dus de baan in om alle verlichting te verspreiden. Het waaide stevig, wat resulteerde in uitgeblazen kaarsen op de afslagplaatsen. Yvonne kwam met het lumineuze idee de potten voor de kaarsen neer te leggen met de onderkant in de wind, daarmee bleven de kaarsen gelukkig branden. In totaal meldden zich 28 deelnemers, een aantal met leuke verlichting op hun clubs of golftas. Jan Bommel kwam met zijn camera en heeft alles voor ons vastgelegd.

Om half acht mocht iedereen de baan in. Een waarschuwing voor diverse hevig natte plekken in de baan die afgezet zijn met blauwe paaltjes en touw, gelukkig is er niemand gestruikeld. En wat heeft iedereen gebikkeld op de natte baan met een pittige wind! Gelukkig is het droog gebleven, dat was zeker verdiend. Na twee uur en negen holes in het donker spelen, behalve voor de flight met draadloze bouwlamp (een beetje smokkelen werd toegestaan), was iedereen weer terug in het warme clubhuis.

Drie dappere jeugdleden hebben meegespeeld: Tim Kolk, Josien Roest en Benny Hoffmeister. Zij werden in het zonnetje gezet en verwend met een kleinigheidje.

En dan natuurlijk de uitslag van deze avond:

1. Benny Hoffmeister met 15 stablefordpunten
2. Ad de Rijk met 14 stablefordpunten
3. Michiel Hoffmeister met 14 stablefordpunten

We bedanken onze sponsor Peter Jager voor zijn bijdrage waarmee de organisatie van deze wedstrijd financieel mogelijk werd.
Gezien het enthousiasme willen we deze wedstrijd volgend seizoen wellicht weer op de kalender zetten. Mocht je als sponsor willen bijdragen horen we dat graag.

Ilse Oltmann en Yvonne Tuin

Bekijk de foto's